تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

آزادی صید میگو از اول آبان ماه در خوزستان
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان ، دکتر خون میرزایی مدیر کل شیلات خوزستان گفت : صید میگو از اول آبان ماه تا اطلاع ثانوی، در صیدگاههای بوسیف و لیفه استان خوزستان، آزاد است. خون میرزایی افزود: این تصمیم بر اساس گزارش پژوهشکده آبزی پروری و مصوبات کمیته مدیریت صید استان اتخاذ شده است .
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان ، دکتر خون میرزایی مدیر کل شیلات خوزستان گفت : صید میگو از اول آبان ماه تا اطلاع ثانوی، در صیدگاههای بوسیف و لیفه استان خوزستان، آزاد است.
خون میرزایی افزود: این تصمیم بر اساس گزارش پژوهشکده آبزی پروری و مصوبات کمیته مدیریت صید استان اتخاذ شده است .
مدیر کل شیلات خوزستان  با تاکید  بر مشارکت  شناورهای  دارای  مجوز  صید  برای فعالیت در صید میگو  افزود :  1080 فروند قایق و
 608 فروند  لنج در استان خوزستان دارای مجوز صید هستند که پیش بینی می شود از این تعداد حدود  530 فروند لنج و 250 فروند قایق برای دریافت مجوز صید اقدام کنند.
وی با بیان اینکه سال گذشته،  773 فروند قایق و لنج طی 45 روز در صید میگو مشارکت کردند، اظهار کرد: میزان صید میگو در سال گذشته و در زمان آزادسازی، بیش از 825 تن بوده، که در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن، افزایش داشته است.
خون میرزایی افزود: مجوز صید میگو برای قایق‌ها 4روزه و برای  لنج های صیادی 7 روزه صادر می شود.
وی با تاکید بر پرهیز از صید در مناطق ممنوعه آبهای خلیج فارس تصریح کرد: مجوز صید میگو فقط برای صیدگاههای بوسیف ، لیفه ، خور درویش و واسطه در خور موسی صادر می شود و  صید میگو در دیگر صیدگاههای استان ممنوع است و صیادان در این مدت مجاز به صید گونه های مختلف ماهی در این صیدگاهها نیستند.
مدیرکل شیلات خوزستان گونه میگوی آبهای صیدگاههای استان را از گونه سفید و خنجری دانست و گفت: بیش از 75درصد ذخایر میگوی استان خوزستان  از نوع سفید است که اقتصادی ترین گونه میگوی خلیج فارس در محدوده استان خوزستان به شمار می‌رود.
وی  با اشاره به اینکه بیش از 10 هزار صیاد در استان خوزستان بصورت مستقیم در صید میگو مشارکت دارند، خاطر نشان کرد: صیادان استان خوزستان  صید خود را در 8 بندر صیادی و 10 مرکز تخلیه صید آبزیان، تخلیه و وارد بازار می‌کنند.
خون میرزایی با اشاره به لزوم تجهیز همه شناورهای صیادی به سایبان ، تجهیزات برودتی ، ادوات صید و همچنین گواهی سمپاشی و گواهی بهداشتی فردی ، افزود : تخلیه و حمل و نقل میگوهای صید شده تابع مقررات طرح تحویل گیری و حمل و نقل بهداشتی آبزیان بوده و مسئولین کنترل کیفی بر مراحل مختلف تخلیه و حمل و نقل میگو نظارت می کنند.
۲۹ مهر ۱۳۹۶ ۱۳:۲۴
تعداد کلیک: ۱,۴۶۶

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
 
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *  
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500