تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

تاکید مدیرکل شیلات خوزستان بر همکاری بخشهای دولتی و بهره برداران مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان جلسه کمیته فنی میگو به منظور بررسی مسائل و مشکلات تکثیر کنندگان و پرورش دهندگان میگوی چوئبده آبادان در تاریخ 28/1/1397 با حضور مهندس معدنی مدیر کل دفتر میگو و مهندس دندانی معاون مدیر کل دفتر میگو سازمان شیلات کشور، دکتر خون میرزایی مدیر کل و مهندس میرزایی معاون آبزی پروری شیلات خوزستان و مدیران و کارشناسان آبزی پروری مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان ،دکتر مکی نیا از دامپزشکی استان ، دکتر محمدی دوست از پژوهشکده آبزی پروری و دکتر شهیدیان از دفتر معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری، همچنین رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگو و مدیران مراکز تکثیر میگو برگزار شد. در ابتدای جلسه گزارشی از فعالیت سال قبل و آخرین وضعیت آماده سازی مجتمع ارائه شد و مهمترین نقاط ضعف و فعالیت های مثبت و مهمی که در حال انجام است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان جلسه کمیته فنی میگو به منظور بررسی مسائل و مشکلات  تکثیر کنندگان و پرورش دهندگان میگوی چوئبده آبادان در تاریخ 28/1/1397 با حضور مهندس معدنی مدیر کل دفتر میگو و مهندس دندانی معاون مدیر کل دفتر میگو سازمان شیلات کشور، دکتر خون میرزایی مدیر کل و مهندس میرزایی معاون آبزی پروری شیلات خوزستان و مدیران و کارشناسان آبزی پروری مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان ،دکتر مکی نیا از دامپزشکی استان ، دکتر محمدی دوست از پژوهشکده آبزی پروری و دکتر شهیدیان از دفتر معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری، همچنین رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگو و مدیران مراکز تکثیر میگو برگزار شد.
در ابتدای جلسه گزارشی از  فعالیت سال قبل و آخرین وضعیت آماده سازی مجتمع ارائه شد و مهمترین نقاط ضعف و فعالیت های مثبت و مهمی که در حال انجام است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 در ادامه جلسه تکثیر کنندگان میگو، ضمن طرح موضوعاتی نظیر انجام لایروبی کانال آبرسان ، بر خرید و نصب تجهیزات جدید تکثیر و تامین مولدین میگو به ظرفیت تولید 90 میلیون قطعه بچه میگو، برای سال جاری تاکید کردن و خواستار حل مشکلاتی همچون مشخص نبودن برنامه ریزی حجم تولید و تامین ارز برای فعالیت مراکز تکثیر میگو شدند.
پرورش دهندگان میگو نیز مهمترین مسائل خود را، آماده سازی مزارع و همچنین ظرفیت های برنامه ریزی شده، شامل حدود 300 هکتار استخر که بخشی از آن برای پرورش ماهی در نظر گرفته شده دانستند  و حل مشکلات و مسایلی همچون، بیمه محصول ،تسهیلات بانکی و پروانه بهره برداری آب و لزوم احیاء برخی مصوبات هیئت دولت به بانکهای عامل را خواستار شدند .
دامپزشکی استان نیز ضمن تشریح مباحث و دستورالعمل الزامات بهداشتی ، برلزوم رعایت جدی آن تاکید کرد.
همچنین پژوهشکده آبزی پروری نیز بر اجرای طرح پایش و رفع "مشکل  سر قرمزی میگو " در سال جاری از محل اعتبارات استانی تاکید کرد.
در ادامه جلسه، مهندس معدنی مدیر کل میگو و آبزیان آبشور شیلات کشور، ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه مجتمع پرورش میگوی آبادان در صنعت شیلات کشور و لزوم احیاء  فعالیتها  با حداکثر ظرفیت و رفع موانع آن؛ به تشریح حجم زیاد فعالیت های انجام شده در شیلات کشور به منظور توسعه صنعت میگو اعم از مسائل بیمه ،دستور العمل های فنی و بهداشتی ، تسهیلات و مکانیزاسیون مزارع پرورشی پرداخت و افزود: همدلی بیشتر پرورش دهندگان با شیلات کشور و استمرار فعالیت ها ، نگاه ویژه تر به صنعت میگو را در پی خواهد داشت . 
دکتر خون میرزایی مدیر کل محترم شیلات خوزستان نیز ضمن جمع بندی موضوعات مطرح شده در جلسه ، بر لزوم تسریع در برگزاری جلسات فنی میگو و مقید بودن همه اعضاء بر مصوبات آن تاکید کرد و اظهار داشت: برخی مسائل زیر بنایی مانند گاز کشی و پروسه لایروبی کانال ها و سایر مسائل آن باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکیدکرد همکاری همه بخشهای دولتی و پی گیر های مستمر بهره برداران و تشکلهای آنها، تسهیل کننده و سرعت بخش امور خواهد بود. 
همچنین در حاشیه این نشست و با حضور دکتر شهیدیان، در خصوص اصلاح و پیاده سازی روشهای نوین پرورش میگو به منظور بهره وری بیشتر مسائل فنی و تخصصی به بحث گذاشته شد تا از ظرفیتهای معاونت مربوطه در این زمینه کمک بیشتری گرفته شود .
در پایان این جلسه  مصوباتی شامل : تاکید بر لزوم اجرای دستورالعمل الزامات بهداشتی و فنی ابلاغی سازمان شیلات و دامپزشکی – ارائه تحلیل جامع از فصل پرورش سال گذشته و استفاده از تجارب آن در فصل جاری – پیگیری لایروبی کانال های آبرسان- پیگیری مشکلات صدور پروانه بهره برداری آب و برق – پیگیری مشکلات بیمه ای پرورش دهندگان میگو – پیگیری تامین و تخصیص دلار 4200 تومانی برای وارد کنندگان مولد میگو وغذای میگو و همچنین استقرار کارشناس بهداشتی دامپزشکی هنگام شروع ذخیره سازی، در مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان به تایید و تصویب حاضران رسید.
۲۹ فروردین ۱۳۹۷ ۱۵:۱۱
تعداد کلیک: ۱,۲۰۳

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500