تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

مدیرکل شیلات خوزستان: پساب‌ها ظرفیت‌های خوبی برای اجرای طرح‌های آبزی‌پروری‌ هستند
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان با حضور مدیرکل شیلات استان و مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، طرح پرورش ماهی و میگو با استفاده از زه آب نیشکر به بهره برداری رسید. نبی اله خون میرزایی مدیرکل شیلات خوزستان گفت: پساب‌ها در خوزستان یکی از تهدیدهای جدی به شمار می‌روند اما در همین پساب‌ها، ظرفیت‌ های خوبی برای اجرای طرح‌های آبزی‌پروری وجود دارد.
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان با حضور مدیرکل شیلات استان و مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، طرح پرورش ماهی و میگو با استفاده از زه آب نیشکر به بهره برداری رسید. 

نبی اله خون میرزایی مدیرکل شیلات خوزستان گفت: پساب‌ها در خوزستان یکی از تهدیدهای جدی به شمار می‌روند اما در همین پساب‌ها، ظرفیت‌ های خوبی برای اجرای طرح‌های آبزی‌پروری وجود دارد. 

وی در حاشیه افتتاح طرح پرورش ماهی و میگو با استفاده از زه‌ آب نیشکر در کشت و صنعت دهخدا اظهار کرد: در شرکت کشت و صنعت دهخدا پرورش میگو در استخرهای بتنی و سیستم گرم کننده آب انجام می‌شود که برای نخستین بار در کشور انجام شده است.

خون میرزایی افزود: پساب‌ها در خوزستان یکی از تهدیدهای جدی به شمار می‌روند اما  در همین پساب‌ها، ظرفیت‌های خوبی برای اجرای طرح‌های آبزی‌پروری وجود دارد.‌

مدیرکل شیلات خوزستان ادامه داد: در حال حاضر شرکت توسعه نیشکر در این زمینه  دو گام موثر در جهت پرورش ماهیان گرمابی و میگو با استفاده از پساب نیشکر برداشته است.

وی بیان کرد: در شرکت کشت و صنعت دهخدا پرورش میگو در استخرهای بتنی و سیستم گرم کننده آب انجام می‌شود که برای نخستین بار در کشور انجام شده است.

خون میرزایی تصریح کرد: در حال حاضر در خوزستان می توان یک دوره پرورش میگو در سال داشته باشیم اما سیستمی که با استفاده از استخر آب گرم در کشت و صنعت دهخدا طراحی شده است این امکان را فراهم می‌کند که پرورش میگو بیش از دو دوره در سال انجام شود.

مدیرکل شیلات خوزستان تصریح کرد: عملکرد توسعه نیشکر در بحث استفاده از زه ‌آب مصداق تبدیل یک تهدید در استان به یک فرصت برای اشتغال و تولید و خودکفایی و رونق صادرات است.

وی بیان کرد: این طرح‌ها حاصل جلسات فنی و تخصصی نیشکر با اداره‌ کل شیلات است که اکنون به صورت گام به گام در حال اجرا است.

خون میرزایی عنوان کرد: این طرح‌ها به صورت کامل علمی و کارشناسی شده است و محصولات حاصل از آن کاملا سالم هستند.

گفتنی است این حوضچه‌ها در پنج حوضچه سیمانی به حجم 1000 متر مکعب در محل شرکت کشت و صنعت دهخدا احداث و به بهره‌برداری رسیدند.

در این پروژه ماهی سی بس و میگوی وانامی در زه‌آب نیشکر پرورش داده می‌شوند.

اشتغالزایی، تولید پایدار و معرفی و استفاده ار زه‌آب نیشکر به عنوان یک پتانسیل از جمله اهداف اجرایی این طرح است.

۱۲ آبان ۱۳۹۷ ۱۴:۵۶
تعداد کلیک: ۱,۰۱۹

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
 
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *  
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500