تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

ضرورت تغییر نگرش سازمان آب و برق خوزستان به طرح پرورش ماهی در قفس
قائم مقام رییس سازمان شیلات ایران و مجری طرح پرورش ماهی در قفس کشور گفت : اجرای طرح پرورش ماهی در قفس به میزان یک هزار تن در سد کارون ۴ صادر شده است و این مجوزها نشان دهنده فعال بودن طرح پرورش ماهی در قفس است . به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، سیف اله حقیقی در جلسه ستاد شیلات خوزستان که شب گذشته در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: برای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در خوزستان، باید سازمان آب و برق استان از موضع نگاه با محوریت اجرایی نشدن، به نگاه با محوریت اجرایی شدن طرح به موضوع ورود کند.
قائم مقام رییس سازمان شیلات ایران و مجری طرح پرورش ماهی در قفس کشور گفت : اجرای طرح پرورش ماهی در قفس به میزان یک هزار تن در سد کارون ۴ صادر شده است و این مجوزها نشان دهنده فعال بودن طرح پرورش ماهی در قفس است .
 به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان،   سیف اله حقیقی در جلسه ستاد شیلات خوزستان که شب گذشته در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد:  برای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در خوزستان، باید سازمان آب و برق استان از موضع نگاه با محوریت اجرایی نشدن، به نگاه با محوریت اجرایی شدن طرح به موضوع ورود کند.
این مقام مسئول گفت : خوزستان در زمینه تولید ماهیان گرم آبی رتبه اول در کشور، تولید ماهیان سردآبی رتبه ۲۵ کشوروهمچنین در تولید و پرورش میگو مقام پنجم را دارد ازاین رو خوزستان باید  در اجرای طرح پرورش ماهی در قفس،  با کمک مشاور و راهکارهای ارائه شده، حرکت خوبی را انجام دهد.
وی خاطر نشان کرد : سال گذشته ۲ هزار تُن گوشت ماهیان خاویاری و ۵ تن خاویار در کشور تولید شده است که تولید ۱۳۵ تن گوشت و بخشی از خاویار تولید شده در استان خوزستان بوده است.
قائم مقام رییس سازمان شیلات ایران و مجری طرح پرورش ماهی درقفس کشور،میزان صادرات کل کشور از محل فعالیت های شیلاتی را  ۳۵۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت :  پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به ۵۰۰ میلیون دلار برسد، که انتظار می رود سهم استان خوزستان از این میزان صادرات، بیش از ۱۰ درصد باشد.
وی افزود:  میزان تولید هم در صید صیادی و هم در آبزی‌پروری در مجموع حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن است که از این بخش ۶۰ درصد آن به صید صیادی اختصاص دارد.
قائم‌ مقام سازمان شیلات ایران به محدودیت های صید در برنامه توسعه اشاره کرد و گفت :  امسال میزان آبزی‌پروری در کشور ۴۸۰ هزار تن بود که برنامه داریم به ۸۰۰ هزار تن برسانیم  که سهم زیادی درافزایش تولید و پرورش ماهی در دریا دارد که از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است و به شکل گسترده در کشور شروع شده است .
وی افزود: اگر صنعت پرورش ماهی در دریا در استان خوزستان اجرا شود، کمک زیادی به جامعه صیادی می‌شود و با توجه به اعتباراتی که در سال گذشته به شیلات خوزستان اختصاص یافته است شاهد جهش قابل توجهی در تولید محصولات شیلاتی خواهیم داشت.
۲۰ دی ۱۳۹۷ ۱۵:۴۴
تعداد کلیک: ۹۳۲

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500