تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

ایستگاه پمپاژ بزرگترین مجتمع پرورش ماهی گرمابی کشور در خطر سیل
رییس سازمان شیلات کشور بیان کرد: ایستگاه پمپاژ بزرگترین مجتمع پرورش ماهی گرمابی کشور در خطر سیل/ترمیم سیل‌بند روستای طرفایه در درست اقدام است نبی الله خون میرزایی گفت: با بالا آمدن بی‌سابقه سطح آب رودخانه کارون، در مقطع شهرستان کارون، ایستگاه پمپاژ بزرگترین مجتمع پرورش ماهی گرمابی کشور در مخاطره سیل قرار گرفت و بخش‌هایی از دیواره و رمپ آن فرو ریخت.
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان: نبی الله خون میرزایی رییس سازمان شیلات کشور گفت: در حالی دِبی رودخانه کارون در مقطع شهرستان کارون چهارشنبه؛ چهاردهم فروردین ۱۳۹۸ از میزان ۲۸۰۰ متر مکعب بر ثانیه فراتر رفت، که در تابستان ۱۳۹۷ حجم آب عبوری حتی به ۱۱۰ متر مکعب بر ثانیه نیز کاهش یافته بود.

وی اظهار کرد: مجتمع پرورش ماهی آزادگان شهرستان کارون اهواز با وسعت ناخالص ۱۱۰۰۰ هکتار، بزرگترین مجتمع پرورش ماهیان گرم‌ آبی کشور است که فاز نخست آن به بهره‌برداری و تولید رسیده و فاز دوم آن در حال تکمیل است.

 معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات کشور افزود: با بالا آمدن بی‌سابقه سطح آب رودخانه کارون، در مقطع این شهرستان، ایستگاه پمپاژ بزرگترین مجتمع پرورش ماهی گرمابی کشور در مخاطره سیل قرار گرفت و بخش‌هایی از دیواره و رمپ آن فرو ریخت.

خون میرزایی در پایان با بیان اینکه بررسی خسارات وارد شده به تاسیسات پمپاژ این مجتمع انجام شده، افزود: دستور اقدام سریع برای ترمیم و بازسازی این ایستگاه و نیز کمک به ترمیم سیل‌بند روستای طرفایه در همسایگی ایستگاه پمپاژ به منظور رفاه حال روستاییان داده شد.
۱۵ فروردین ۱۳۹۸ ۱۲:۰۱
تعداد کلیک: ۸۵۴

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500