تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

بازدید فرماندار خرمشهر از عملیات‌ احداث و ترمیم برم جنوبی ‌ کانال شیر‌دم‌ جهت هدایت سیلاب
کوروش مودت فرماندار خرمشهر به همراه احمد علی پناه رییس شیلات این شهرستان و دیگر مسئولان محلی، از عملیات احداث و ترمیم برم جنوبی کانال شیر دم خرمشهر بازدید کردند. بنا به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، این عملیات جهت هدایت سیلاب ورودی از رودخانه کرخه به سمت کارون با همکاری نیروی های مردمی عراق ...

کوروش مودت فرماندار خرمشهر به همراه احمد علی پناه رییس شیلات این شهرستان و دیگر مسئولان محلی، از عملیات احداث و ترمیم برم جنوبی کانال شیر دم خرمشهر بازدید کردند.

بنا به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، این عملیات جهت هدایت سیلاب ورودی از رودخانه کرخه به سمت کارون با همکاری نیروی های مردمی عراق درحال انجام است .

    

بر اساس این گزارش، دایک های حفاظتی شمالی و جنوبی کانال شیر‌ دم‌ توسط‌‌ستاد مدیریت‌ بحران‌ شهرستان‌ خرمشهر‌ و با‌ همکاری‌ دستگاههای‌ مختلف در دست‌ ترمیم‌ و مقاوم سازی است.

این گزارش حاکیست، عملیات‌ مذکور علاوه‌ بر‌ کمک به انتقال سیلاب‌ های ورودی به رودخانه کارون‌ باعت جلوگیری‌ از ورود سیلاب به خرمشهر، افزایش‌ ذخیره‌ پساب و جلوگیری‌ از ایجاد خسارت ‌به تاسیسات و اراضی‌ مجاور می‌گردد.

گفتنی است این کانال در ۱۵کیلومتری‌ شمال خرمشهر‌(حدفاصل جاده‌ امام‌صادق و جاده خرمشهر‌) واقع شده و از۹رشته‌ کانال موازی‌ بطول‌ ۱۷کیلومتر‌وعرض متوسط ۷۰۰متر ‌تشکیل‌ شده و محل دفع پسابهای فاز ۱و۲ مجتمع پرورش‌ ماهی‌ شهید احمدیان خرمشهر‌ می باشد.

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۹:۲۶
تعداد کلیک: ۱,۱۴۵

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500