تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

بررسی راهکارهای توسعه حرفه آموزی در حوزه آبزی پروری
غلامرضا افتخاری نسب سرپرست اداره کل شیلات خوزستان، علیرضا بابایی مدیر کل زندانهای استان خوزستان به همراهی معاون سلامت اصلاح و تربیت اداره کل و و رئیس دفتر اشتغال و حرفه آموزی زندان های استان ، پیرامون راهکارهای توسعه حرفه آموزی درحوزه آبزی پروری در اداره کل شیلات خوزستان بحث و بررسی کردند ....

 

غلامرضا افتخاری نسب سرپرست اداره کل شیلات خوزستان، علیرضا بابایی مدیر کل زندانهای استان خوزستان به همراهی معاون سلامت اصلاح و تربیت اداره کل و و رئیس دفتر اشتغال و حرفه آموزی زندان های استان ، پیرامون راهکارهای توسعه حرفه آموزی درحوزه آبزی پروری در اداره کل شیلات خوزستان بحث و بررسی کردند .

     

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، در این دیدار که با حضور ایگدر معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل و مکوندی رئیس دفتر اشغال حرفه آموزی زندانهای استان انجام شد، راهکارهای توسعه حرفه آموزی زندانیان و اشتغال مولد درون و برون زندان آنان در حوزه آبزی پروری و امور شیلات مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

سرپرست شیلات خوزستان ضمن ابراز خرسندی از این نشست و استقبال از روحیه تعامل گستری مدیرکل زندانهای استان، گفت: خوزستان بیش از ۱۹هزار هکتار مزرعه پرورش ماهی گرمابی دارد و اقدامات گسترده ای در عرصه شیلات استان انجام پذیرفته است که بر اساس پیش بینی ها به امید خدا امسال درخشان ترین سال تولید محصولات شیلاتی را خواهیم داشت.

افتخاری نسب با بیان اینکه در استان ۵شهرستان ساحلی و ۱۱ اسکله صیادی وجود دارد افزود: جامعه صیادی خوزستان با افزون بر ۴٠ هزار جمعیت از جمله افتخارات ما در عرصه گردش و رونق اقتصادی است.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت توجه به حرفه آموزی و اشتغال زندانیان گفت: در عرصه زندانها در صورت تامین فضا-مکان مورد نیاز و آب، در بخش ماهی های گرم آبی و ماهی های بومی، میتوانیم همکاریهای شاخصی داشته باشیم.

وی گفت: در بخش ماهی های تزیینی نیز میتوانیم کارگاه های آموزش و تولید در زندان دایر کنیم ، در آموزش امور ماهی پروری هم در دو محور آموزش تولید – چرخه اقتصادی و مهارتهای فنی آماده هر نوع همکاری هستیم.

 آموزش های زندانیان باید متناسب با بازار کار باشد

مدیرکل زندانهای خوزستان هم در این دیدار گفت :برای آموزش زندانیان، متناسب با نیاز بازار کار می بایست وارد آموزشهای گسترده ای شد بشکلی که زندانی بتواند در دوره حبس و پس از آن با کمترین مشکل وارد عرصه کار و در آمد شرافتمندانه شود.

علی رضا بابائی خاطر نشان ساخت: در عرصه تولید ماهی و انجام فعالیتهای اقتصادی آن در زندانها، با استفاده از الگوهای موجود وارد عمل می شویم و از امکانات موجود نهایت استفاده را خواهیم برد زیرا ما برای اشتغال زندانیان در چرخه پرورش ماهی سهم بالقوه و در صد مهمی را در نظر گرفته ایم.

بابائی خاطر نشان کرد :انتظار می رود در نتیجه این نشست و مباحث مطرح شده شاهد، فصل جدیدی از توسعه همکاری‌های بین دو دستگاه در راستای توانمندسازی زندانیان و بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه از راستای فعالیت‌های آموزشی و اشتغال حوزه شیلات و آبزی پروری باشیم.

گفتنی است شیلات در استان خوزستان از جمله ارکان اقتصادی به شمار می آید.

۳۰ تیر ۱۳۹۸ ۱۵:۰۸
تعداد کلیک: ۸۷۵

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500