تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

اختصاص بیش از 150 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ساخت بنادر صیادی خوزستان
معاون وزیر جهاد کشاوزی و رییس سازمان شیلات ایران گفت : بالغ بر 150 میلیارد ریال اعتباردر سال جاری برای تکمیل ساخت بنادر صیادی استان خوزستان اختصاص یافت .

معاون وزیر جهاد کشاوزی و رییس سازمان شیلات ایران گفت :  بالغ بر 150 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای تکمیل ساخت بنادر صیادی استان خوزستان اختصاص یافت .

به گزارش روابط عمومی سازمان شیلات ایران ، دکتر نبی اله خون میرزایی در جلسه شورای هماهنگی ادارات کل شیلات استان های ساحلی کشور که به میزبانی اداره کل شیلات خوزستان در اهواز برگزار شد اظهار کرد : یکی ‌از مشکلات استان خوزستان ناتمام ماندن ساخت بنادر صیادی بحرکان هندیجان ، ابوخصیر شادگان و آبادان بود که سالهای گذشته روند احداث آنها کمی طولانی تر شد .

دکتر خون میرزایی ، با اشاره به اینکه سال گذشته هم 24 میلیارد ریال اعتبار  برای تکمیل این پروژه های ملی اختصاص یافت تصریح کرد : امیدواریم با ادامه تخصیص اعتبارات در طی سال ، بتوانیم شتابی در احداث بنادر صیادی خوزستان بدهیم .

این مقام مسئول گفت : اگر چه سال گذشته با دو چالش خشکسالی شدید در استان های جنوبی و سیل در ماههای پایانی سال و آغاز سال 98 مواجه بودیم که خسارت سنگینی به آبزی پروری وارد کرد و باعث شد بخشی از تولیدات ما در حوزه آبزی پروری از برنامه عقب بماند ؛ اما  در مجموع سال گذشته عملکرد  شیلات درحوزه صید و صیادی ، مصرف سرانه آبزیان ، صادرات ، پرورش میگو و تراز تجاری حتی برنامه امسال جلوتر بوده است .

دکتر خون میرزایی درخصوص چشم انداز تولید گفت : سال گذشته کل تولیدات شیلات‌ کشور یک میلیون‌ و ۲۶۲ هزار تن بود که در مقایسه با سال آغازین‌ انقلاب حدود ۴۰ برابرافزایش داشت . با توجه به طراحی برنامه هایی با تاب آوری اقتصادی در سازمان شیلات و روند بهتر منابع  آبی کشور امیدواریم ضمن داشتن همین شتاب تولید ، جلوتر از برنامه پیش برویم تا به اهداف مورد نظر سازمان شیلات دست یابیم.

وی افزود : با توجه به ظرفیتهای خوب استان خوزستان در زمینه آبزی پروری که از استان های پیش تاز بوده ، مطمثنن خوزستان در تحقق تکالیف برنامه های شیلات نیز کمک چشمگیری به کشور خواهد کرد .

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران ، بازدید از ظرفیتهای مختلف تکثیر ، پرورش و منابع ژنتیکی آبزیان استان خوزستان را از دیگر برنامه های این سفر خواند و خاطر نشان کرد : کمکهای فنی‌ اعتباری و مالی سازمان شیلات را هم در این بازدیدها خواهیم داشت .

وی افزود  : یکی از مزایای این سفر شناخت ظرفیت های مختلف استان های هم جوار و استان های ساحلی کشور در صنعت شیلات است که می تواند نتیجه بخش باشد . هر کدام از استان ها می توانند  توانمندی های خود درزمینه فنی ومشاوره را ارائه دهند  و فرصتی برای هم افزایی و همگرایی فکری مدیران و معاونین استان ها است.
۲۴ مهر ۱۳۹۸ ۱۱:۰۰
تعداد کلیک: ۱,۰۶۵

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
 
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *  
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500