تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

رثیس سازمان شیلات ایران در سفر به خوزستان بیان کرد : ظرفیت آبزی پروری در خوزستان مناسب است / رفع موانع صادراتی آبزیان به کشور چین
معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران در نشست بررسی مشکلات شیلات شهرستان آبادان ، ظرفیت آبزی پروری در خوزستان را مناسب خواند .

معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران  در نشست بررسی مشکلات شیلات شهرستان آبادان ، ظرفیت آبزی پروری در خوزستان را مناسب خواند .

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان ، دکتر نبی اله خون میرزایی در این  نشست که  با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی آبادان ، فرماندار ویژه آبادان ، سرپرست شیلات خوزستان ، معاونین وکارشناسان شیلات خوزستان ، رییس شیلات شهرستان آبادان و جامعه صیادی در فرمانداری این شهرستان برگزارشد گفت : سال های اخیر گونه های جدیدی مانند شانک ، صبیتی و سی بس درخوزستان تولید شد که تجربه موفقی بوده و سه سال متوالی تولید تجاری و ظرفیت جدیدی را در این استان تعریف کرده است.

دکتر خون میرزایی بیان کرد : 50 میلیارد ریال اعتبار امسال برای احداث اسکله صیادی آبادان اختصاص داده ایم که 5 برابر اعتبار سالهای گذشته است .

این مقام مسئول تصریح کرد: انتظار داشتیم بر اساس تفاهم نامه پیش نویس ، منطقه آزاد اروند به تعهد خود عمل کند اما هنوز کمکی از سوی سازمان منطقه آزاد اروند تامین نشده و  باید این مسیر را مجدد پیگیری کنیم . فرض  را بر این گذاشته ایم که سازمان شیلات تامین اعتبارات را انجام دهد .

وی به رفع محدودیت های صادراتی آبزیان به کشور چین اشاره کرد و گفت :  موانع صادرات آبزیان در سفر وزیر جهاد کشاورزی به این کشور رفع شد و اکنون محدودیتی برای صادرات آبزیان به این کشور نداریم اما شرایط برای تامین همه تقاضای چینی ها به دلیل بالا بودن حجم آن سخت است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد : صادرات آبزیان در سال گذشته بیش از برنامه پیش بینی بود و از تراز تجاری ۴۷۵ میلیون دلار گذشت و به رقم ۵۲۵ میلیون دلار رسید. با توجه به ظرفیت تولید در کشور پیش بینی می شود امسال میزان صادرات شیلات از کشور افزایش چشمگیری داشته باشد.

دکتر خون میرزایی، با بیان اینکه اولویت شیلات در سال جاری افزایش صادرات است خاطر نشان کرد : پارسال بیش از 170 هزار تن محصولات شیلات به ارزش 525 میلیون دلار از کشور صادر شد که این رقم امسال افزایش چشمگیری خواهد داشت .

 این مقام مسئول بیان کرد : آینده اشتغال جامعه صیادی ، از مهمترین دغدغه های سازمان شیلات است و در صورت عدم اصلاح روش های صید و عدم بازسازی ذخائر به اندازه برداشت و مدیریت منابع ، وضعیت معیشت جامعه صیادی به خطر می افتد.

دکتر خون میرزایی گفت : ترال یک روش صید است که متناسب با  گروه هدف قابل اجرا می شود . در ستون های مختلف آب بعضی از صیدهای ترال صورت می گیرد، صید ترال سطحی برای صید ماهیان ریز، صید سطح میانی آب برای صید فانوس ماهیان و ترال کف برای صید میگو انجام می شود.

وی افزود: منابع دریایی سرمایه های برای آینده است و سازمان شیلات کشور برای کاهش برداشت ازلحاظ تولید وبازپروری ظرفیت ها برای استفاده نسل های آینده تلاش خواهد کرد .

۱۶ آبان ۱۳۹۸ ۱۸:۴۳
تعداد کلیک: ۱,۰۵۷

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500