تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

انعقاد تفاهم نامه علمی، پژوهشی و آموزشی‌ بین شیلات خوزستان و دانشگاه صنعتی بهبهان
تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی ،آموزشی و خدماتی بین اداره کل شیلات خوزستان و دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان در سالن جلسات اداره کل شیلات خوزستان منعقد شد.

تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی، آموزشی و خدماتی بین اداره کل شیلات خوزستان و دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء  بهبهان در سالن جلسات اداره کل شیلات خوزستان منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، غلامرضا افتخاری نسب سرپرست  اداره کل شیلات خوزستان در این جلسه  بیان کرد: این تفاهم نامه در جهت همکاری علمی و ارایه اطلاعات پیرامون پتانسیل های آبزی پروری و صیادی و مزارع پرورش آبزیان با دانشگاه خاتم الانبیاء بهبهان منعقد شده است. 


افتخاری نسب، بهره گیری متقابل از توانایی های علمی، تجربی، آموزشی، خدماتی و پژوهشی، افزایش همکاری های مشترک و تحقق مطلوبتر منویات مقام معظم رهبری (مدظلله ) و احکام برنامه ۵ ساله ششم  کشور را از جمله مزایای این تفاهم نامه  برشمرد.

رییس دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان نیز در این جلسه به ظرفیتهای خوب این دانشگاه برای اجرای مطالعات تحقیقاتی و تسریع فرآیند امور آبزی پروری شیلات اشاره کرد.

دکتر سیدی نژاد، برگزاری کارگاه ها و همایش های علمی تخقیقاتی مشترک‌ در سطح‌ استانی و‌ ملی، تشکیل قطب کاربردی پروبیوتیک در آبزی پروری و انجام تحقیقات  مشترک‌ در خصوص کشت های تلفیقی در استخرهای ذخیره کشاورزی را از بندهای این تفاهم نامه برشمرد.

این مقام مسئول،  تکثیر و پرورش آبزیان، مکانیزاسیون پرورش‌ ماهی‌در قفس، بیولوژی و پایش های دریایی، منابع آب پشت سدها و تعیین استانداردها و روش های پایش صید و ارزیابی ذخایر آبزیان را از مفاد این تفاهم نامه اعلام کرد.

سیدی نژاد افزود:  اقتصاد آبزی پروری، استفاده از عکس‌های ماهواره ای‌جهت بررسی وضعیت سواحل  و ذخایر آبزیان، اجرای پایان نامه های تحصیلات تکمیلی در زمینه‌ شیلات، برگزاری دوره های بازآموزی کارشناسان شیلات  و برگزاری دوره هایی‌ در‌ راستای افزایش بنیه علمی پرورش دهندگان ماهی و میگو  از دیگر‌ مفاد تفاهم نامه علمی با شیلات خوزستان است.

وی خاطر نشان کرد: ارسال پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترا به شیلات، انجام مطالعات منابع آبی استان با توجه به اهداف  و عملکرد شیلات در قالب  پروژه های پژوهشی، از دیگر‌ مزایای این تفاهم نامه می توان بیان کرد.
۲۹ آبان ۱۳۹۸ ۱۵:۲۴
تعداد کلیک: ۹۳۹

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500