تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

پرورش لارو ماهیان بومی در خوزستان
معاون آبزی پروری شیلات خوزستان از پرورش لارو ماهیان بومی در در مراکز تکثیر گرمابی استان خبر داد.
معاون آبزی پروری شیلات خوزستان از پرورش لارو ماهیان بومی در در مراکز تکثیر گرمابی استان خبر داد.

میرزایی معاون آبزی پروری شیلات خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: انواع لارو ماهیان بومی و کپور ماهیان در خوزستان تولید می‌گردد و لارو ماهیان بومی شامل بنی، شیربت، گطان، برزم و عنزه و لارو کپورماهیان شامل کپور، آمور، فیتوفاگ و بیگ هد است.

او با اشاره به پرورش لارو ماهی بیان داشت: در مراکز تکثیر گرمابی، شهید ملکی اهواز لاروکپور ماهیان تولید می‌شود و در مرکز توسعه و تکثیر ماهیان بومی سوسنگرد، لارو ماهیان بومی تولید می‌گردد.

میرزایی افزود: لارو در تالاب‌های مهم استان نظیر هورالعظیم، هور شادگان، دریاچه پشت سد، آب بندان ها، رودخانه‌ها و قسمتی در مزارع گرمابی استان پرورش و صید می‌گردند.

معاون آبزی پروری شیلات خوزستان تصریح کرد: زمان رها سازی بچه ماهی گرمابی و بومی در استان، پس از افزایش وزن لارو تولید شده و به سایز بچه ماهی قابل قبول رسیده، که معمولا از خرداد عملیات رها سازی آن آغاز شده و حداقل تا مرداد ماه ادامه دارد.
این مقام مسئول گفت: لارو ماهی صادر نمی‌شود و تولیدات عمدتاً به منظور حفاظت از ذخایر ماهیان در منابع آب‌های داخلی و پرورش در مزارع ماهیان گرمآبی استان و به مقدار کم به سایر استان‌ها ارسال می‌گردد.
۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ۱۷:۵۷
تعداد کلیک: ۶۲۷

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500