تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

اسکله بندر صیادی امام خمینی (ره ) ماهشهر افتتاح شد
با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی اسکله صیادی بندر امام خمینی (ره) ماهشهر امروز افتتاح شد.

دکتر نبی اله خون میرزایی در مراسم افتتاح اسکله صیادی بندر امام خمینی (ره ) ماهشهر گفت : این اسکله از جمله اسکله های قدیمی صیادی خوزستان محسوب می‌شود که به دلیل فرسودگی شدید نیازمند بازسازی اساسی بود .

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان ، خون میرزایی بیان کرد : شریعتی استاندار خوزستان و حاجتی ریس سازمان برنامه و بودجه استان در طی بازدید های قبلی در جریان مشکلات صیادان منطقه قرار گرفته بودند .

این مقام مسئول افزود : در نتیجه این بازدیدها ، از محل اعتبارات استانی و اعتبارات توسعه شهرستان ماهشهر بالغ بر 26‌میلیارد ریال برای ترمیم و بازسازی این اسکله هزینه شد.

خون میرزایی گفت : بخشی از مراحل تکمیلی اسکله بندر امام باقی مانده که با دستور بیرانوند فرماندار ماهشهر و همراهی اداره بنادر و کشتیرانی ماهشهر اجرایی خواهد شد .

وی افزود : ایجاد پتانسیل های گردشگری برای توسعه ظرفیت های صیادی وتجاری بندر ماهشهر ، تابع تصمیمات شهرستانی است و از هر گونه تصمیمی برای توسعه و بهره وری اسکله انجام شود حمایت می‌کنیم‌.

سرپرست شیلات خوزستان نیز در این مراسم گفت‌: افتتاح اسکله بندر صیادی امام خمینی (ره) زمینه اشتغالزایی 800 نفر بصورت مستقیم و 200 نفر بصورت غیر مستقیم را فراهم میکند .

فتح اله ابوعلی ، مساحت این اسکله را یکهزار متر مربع برشمرد و اظهار کرد: ترمیم و تقویت شمع های اسکله، تعویض تیرهای طولی و عرضی و احداث عرشه بتنی از جمله عملیات اجرایی اسکله بوده است .

ابوعلی همچنین ، نصب ضربه گیر لاستیکی و زنگ زدایی و رنگ امیزی قسمتهای فلزی اسکله با رنگ اپوکسی را از دیگر کارهایی خواند که بر روی اسکله بندر امام خمینی(ره ) ماهشهر انجام شده است .

وی افزود: عملیات روشنایی و محوطه سازی اسکله همچنان باقی مانده که به محض تامین اعتبار انجام میشود .

ابوعلی تعدادلنج های صیادی این بندر را 40 فروند اعلام کرد و گفت : با هماهنگی‌ های انجام شده مقرر گردید لایه روبی اسکله بندر امام توسط سازمان بنادر و کشتیرانی بندر ماهشهر انجام گردد.

وی خاطر نشان کرد : 11 اسکله صیادی در استان خوزستان وجود دارد که اولویت بعدی ما ترمیم اسکله صیادی سجافی هندیجان است و امیدواریم‌ با همکاری اداره بنادر و کشتیرانی ماهشهر ،لایه روبی اسکله ها هم انجام شود.

گفتنی است بندر صیادی امام خمینی (ره ) در 10 کیلومتری جنوب غربی شهر سربندر قرار گرفته است.


۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ۲۳:۴۷
تعداد کلیک: ۸۸۵

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
 
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *  
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500