تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

پیش بینی تولید‌ قریب ۹۰ میلیون قطعه بچه ماهیان گرمابی و بومی در مراکز تکثیر ماهی خوزستان
سرپرست اداره کل شیلات خوزستان از پیش بینی تولید قریب‌ ۹۰ میلیون قطعه انواع بچه ماهیان گرمابی و بومی در استان در سال جاری که سال جهش تولید نامگذاری شده است خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، فتح اله ابوعلی طی بازدید از مرکز باز سازی و حفاظت از ذخایر ژنتیک ماهیان گرمایی و بومی شهید ملکی اهواز اظهار کرد: این مرکز با  مساحت 220 هکتار، یکی از بزرگترین مراکز تکثیر وپرورش از لحاظ وسعت وتولید درسطح کشور است که پیش بینی می شود  27 میلیون قطعه از این ۹۰ میلیون بچه ماهی گرمابی در این مرکز تولید و بالغ بر 22 میلیون قطعه از این تعداد جهت رهاسازی و باز سازی در منابع آبی استان باشد.
این مقام مسئول تصریح کرد: هدف از تولید بچه ماهیان گرمابی و بومی، تامین بچه ماهی مورد نیاز طرح بازسازی ذخایر آبزیان در منابع آبی و جایگزینی ماهیان صید شده در تالاب و رودخانه و مخازن سد و همچنین کمک به تامین بچه ماهیان مورد نیاز مزارع  پرورش ماهیان گرمابی است.
سرپرست اداره کل شیلات خوزستان، به نقش موثر مراکز تکثیر دولتی در تعادل بخشی قیمت بچه ماهی وسلامت بهداشتی بچه ماهیان مورد نیاز مزارع پرروشی اشاره کرد و گفت: این امر برای افزایش تولید آبزیان ورونق صید و صیادی در جوامع ساکن اطراف منابع آبی، حفظ و بازسازی ذخایرآبزیان وافزایش اشتغال وبهبود معیشت ساکنان منطقه اهمیت فراوان دارد.
ابوعلی، همچنین کمک به  بالا رفتن سرانه مصرف آبزیان در نقاط مختلف استان و ترویچ ماهیگیری تفریحی و راه اندازی صنعت توریسم و رونق گردشگری را از جمله دیگر اهداف بازسازی ذخایر آبزیان در منابع آبی استان برشمرد.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: طرح بازسازی ذخایر آبزیان براساس تلفیق الگوی علمی و تجربه ۲۰ ساله فعالیت بازسازی ذخایر آبزیان این اداره کل و پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور است.
وی افزود: پس از برنامه ریزی تولید در مراکز تکثیر ماهیان گرمابی و بومی و برآورد حجم وشرایط فیزیکی و شیمیایی آب در همه منابع آبهای داخلی و بررسی جوانب مختلف وضعیت تالاب ها، رودخانه ها و دریاچه سدها و براساس تکلیف و برنامه سازمان شیلات ایران عملیات رهاسازی کپورماهیان وماهیان بومی در منابع آبی مستعد انجام می شود.

۲۴ فروردین ۱۳۹۹ ۱۸:۳۰
تعداد کلیک: ۸۶۰

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500