تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

افتتاح واحد پرورش گاومیش و ماهیان گرمابی در شهرستان کارون
با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، کیخسرو چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، فتح اله ابوعلی مدیر کل شیلات خوزستان و ارسلان غمگین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، امروز برای نخستین بار طرح پرورش گاومیش توام با پرورش ماهی در استان خوزستان اجرایی شد.

با حضورغلامرضا غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، کیخسرو چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، فتح اله ابوعلی مدیر کل شیلات خوزستان و ارسلان غمگین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، امروز برای نخستین بار طرح پرورش گاومیش توام با پرورش ماهی در استان خوزستان اجرایی شد.

 

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، این دامداری ۵۰۰ راسی پرورشی گاومیش شیری با مساحتی بالغ بر ۲۵ هکتار و سرمایه قریب ۲۹۰ میلیارد ریالی به همت شرکت تعاونی صابرین کارون خوزستان به بهره برداری رسیده است. یکی از قابلییت های خوب این واحد پرورشی این است که ۹ هکتار آن مختص پرورش ماهی است و پیش بینی می شود حدود ۵۰ تن ماهی در حوضچه های این طرح تولید شود.همچنین پیش بینی تولید سالانه ۲ هزار تن شیر و ۱۸۰ تن گوشت ازدیگر مزایای این واحد تولیدی محسوب می شود.

گفتنی است تسهیلات پرداختی این پروژه ۱۱۰ میلیارد ریال اعلام شده است . در این دامداری ۲۲ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می شوند و زمینه اشتغال غیر مستقیم ۵۰ نفر نیز فراهم می شود .

شایان ذکر است استان خوزستان در زمینه صنعت گاومیش داری و تولید و پرورش آن مقام اول کشور را به خود اختصاص داده است .

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۲۱:۰۸
تعداد کلیک: ۸۴۲

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500