تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

کمیته تخصصی آب، خاک وکشاورزی در خوزستان راه اندازی می شود /آموزش نیاز اصلی مهارت آموزی است
مدیر کل شیلات خوزستان در نشست مشترک با مدیر کل فنی حرفه ای استان گفت: یکی از مشکلات عدم توسعه یافتگی جوامع، معضل کمبود افراد ماهر و کاردان است.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان: مدیر کل شیلات خوزستان در نشست مشترک با مدیر کل فنی حرفه ای استان گفت:  یکی از مشکلات عدم توسعه یافتگی جوامع، معضل کمبود افراد ماهر و کاردان است.

فتح اله ابوعلی  با بیان اینکه آموزش یکی از نیازهای اساسی مهارت آموزی است اظهار کرد: برای افزایش تولید، منابع انسانی باید آموزشهای تخصصی و نوین حوزه آب، خاک وکشاورزی را فرا گیرند.

وی، با اشاره به اینکه یکی از معضلات اساسی بخش کشاورزی و شیلات هم عدم وجود نیروی انسانی کارآمد  و ماهر است افزود: زمینه تعامل و هم افزایی برای توسعه مهارت در حوزه آب، خاک و کشاورزی بسیار فراهم است  که  این مهم می تواند  زمینه‌ساز اجرای  طرح ها و حرکت‌های جدید و نوآورانه در کشور باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان نیز  در این دیدار بیان کرد: تربیت نیروی انسانی،  ارتقای سطح آگاهی و مهارتهای فنی با عث افزایش راندمان تولید، ارتقاء بهره وری و توسعه بخش کشاورزی و شیلات می شود.

عبدالنبی سواعدی اظهارکرد: آموزش علمی ومهارتی اهرم اصلی دستیابی به توسعه پایدار اقتصادی، افزایش ضریب تولید و استاندارد سازی صنایع شیلاتی، کشاورزی و زنجیره ارزشی آن صنایع است.

سواعدی عنوان کرد: با توجه به وسعت فعالیت حوزه کشاورزی، شیلات و دامپروری نیاز به راه اندازی کمیته  تخصصی آب، خاک و کشاورزی در سطح منطقه داریم  تا برنامه ریزی جهت تربیت مربی و توانمندسازی نیروی کار ماهر داخل استان و اعزام به خارج کشور صورت گیرد.

وی ادامه داد: با فعال سازی این کمیته تخصصی، انجمن مهندسی کشاورزی می تواند با اخذ مجوزهای لازم  منابع اقتصادی خود را تعمیم و در توانمندسازی منابع انسانی این حوزه‌ها را انجام دهد.

گفتنی است در این دیدار مقرر شد کمیته تخصصی متشکل از معاونین و کارشناسان  برای تنظیم مفاد تفاهمنامه نامه سه جانبه فنی و حرفه ای نظام مهندسی کشاورزی و شیلات تشکیل شود.

۴ تیر ۱۳۹۹ ۱۴:۳۶
تعداد کلیک: ۶۵۵

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500