تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

خوزستان پتانسیل خوبی در زمینه مجموعه فعالیت‌های شیلاتی دارد/ افزایش تولید آبزیان خوزستان به دو برابر
حجت الاسلام والمسلمین رضا تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی به همراه آیت الله دکترحیدری عضو مجلس خبرگان رهبری، امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی و جمعی دیگر از مسئولان استانی از بزرگترین پروژه‌ پرورش ماهیان گرمابی مجتمع آزادگان بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان:حجت الاسلام والمسلمین رضا تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی به همراه آیت الله دکترحیدری عضو مجلس خبرگان رهبری، امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی، فتح اله ابوعلی مدیر کل شیلات خوزستان، کوروش میرزایی معاونت آبزی پروری شیلات خوزستان، غلامرضا افتخاری نسب معاونت برنامه ریزی وتوسعه منابع شیلات خوزستان و جمعی دیگر از مسئولان استانی از بزرگترین پروژه‌ پرورش ماهیان گرمابی مجتمع آزادگان  بازدید کرد. 
حجت الاسلام والمسلمین رضا تقوی ضمن تقدیر از تولیدکنندگان این طرح، از همه مسئولان و مدیران به‌ ویژه در مجموعه جهاد کشاورزی استان خواست که وفق قوانین از چنین تولیدکنندگان بزرگی که در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری می‌کنند، حمایت کنند.
مدیر کل شیلات خوزستان نیز در این بازدید با بیان اینکه خوزستان زیر ساخت های خوبی به لحاظ  وجود آب های شیرین و مجاورت به سواحل دارد اظهار کرد: بزرگترین مجتمع پرورش ماهیان گرمابی کشور در خوزستان واقع شده و می توان گفت مجموعه متنوعی از فعالیتهای شیلاتی در خوزستان انجام می شود که این ارزشمند است.
ابوعلی گفت: خوزستان  10 درصد تولید آبزی پروری کشور را به خود اختصاص داده است و از یک میلیون و 300 هزار تن تولید کل آبزیان کشور،  130 هزار تن در خوزستان تولید می شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: خوزستان در زمینه پرورش ماهیان خاویاری موفق است و خاویار تولید شده درخوزستان بازار پسندی بیشتری نسبت به نوع خاویار تولیدی شمال کشور دارد. با توجه به زیرساخت های خوب خوزستان برای توسعه پرورش ماهیان خاویاری، خواسته سازمان شیلات ایران این بوده که پروژه های خاویاری را سریعتر پیش ببریم.
وی تولید ماهیان سردابی خوزستان در سال گذشته را درحال حاضر1000 تن اعلام کرد و گفت: یک مجتمع سردابی به ظرفیت 3500 تن داریم که درقالب سه فاز تعریف شده و فاز اول آن بهره برداری شده و بخشی از فاز دوم هم  به زودی افتتاح می شود.
مدیر کل شیلات خوزستان درخصوص وضعیت صید وصیادی خوزستان گفت: سال گذشته 49 هزار تن صید ماهی داشتیم.
ابوعلی بیان کرد: به منظور بازسازی ذخایر آبزیان بحث رهاسازی بچه ماهیان بومی را داریم و تا کنون 13 میلیون قطعه بچه ماهی در منابع آبی استان رهاسازی شده است.
وی افزود: دومجتمع بزرگ آبزی پروری کشور به اسم مجتمع پروش ماهی آزادگان اهواز  و مجتمع شهید احمدیان خرمشهر را در خوزستان داریم. مجتمع پرورشی ازادگان و مجتمع شهید احمدیان خرمشهر هر کدام در یک فاز  قریب 10 هزار تن تولید می کنند و انشالله زیرساخت های این دو مجتمع برای بهره گیری کامل از آنها به اتمام برسد و سال آینده به مدار تولید اضافه  شوند که دراین صورت تولید بیش از دو برابر مقدار کنونی خواهد شد.
مدیرکل شیلات خوزستان به چشم انداز شیلات خوزستان در آینده اشاره کرد و گفت:  برنامه هایی برای توسعه تولیدات شیلاتی داریم و می خواهیم پرورش متراکم ماهی را در قالب 8 سایت در 8 شهرستان اندیکا، مسجدسلیمان، لالی، گتوند، شوشتر، بهبهان و...  اجرایی کنیم و فاز اول دریک مساحت 50 هکتاری است که تولیدات هر کدام حدود 10000 تن خواهد بود.
۱۱ تیر ۱۳۹۹ ۲۲:۲۰
تعداد کلیک: ۹۴۶

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500