تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

تولید آبزی پروری امسال از صید دریایی پیشی می‌گیرد
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان: معاون وزیرجهادکشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران گفت:امسال برای نخستین بار تولید آبزی پروری در کشور از صید دریایی پیشی خواهد گرفت و این روند در سال‌های آینده با توجه به سرمایه گذاری که در بخش آبزی پروری صورت گرفته ادامه می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان: نبی‌الله خون میرزایی  با بیان اینکه درسال ۱۳۹۸ صید دریایی در دریاهای جنوب و شمال حدود ۶۵۰هزار تن و به همین میزان نیز تولید آبزی پروری در کشور بوده است پیش بینی کرد حجم صید دریایی و آبزی پروری در کشور با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی به ۱.۵میلیون تن برسد که سهم آبزی پروری حدود ۸۰۰هزار تن و صید دریایی به ۷۰۰هزار تن خواهد رسید.
وی توسعه آبزی پروری را از اولویت‌های نخست سازمان شیلات عنوان کرد و افزود:ما باید فعالیت صید و صیادی دریایی را متناسب با ظرفیت منابع تنظیم و بیش از منابع موجود، از ذخایر آبزیان برداشت نکنیم.
رییس سازمان شیلات ایران در ادامه بر لزوم سرمایه‌گذاری بیشتر و توسعه منابع انسانی در بخش آبزی پروری تاکید قرار داد و افزود:توسعه صنعت آبزی پروری (میگو و ماهیان گرمابی و سردابی) یک ضرورت برای ایجاد اشتغال پایدار و کاهش فشار بر منابع دریایی است.
وی گفت: با توجه به ظرفیت ذخایر دریایی ، امکان افزایش چندانی در صید دریایی درکشور نخواهیم داشت از این رو تکیه و اولویت اصلی شیلات بر توسعه آبزی پروری به خصوص در روش‌های متراکم و فوق متراکم است.
خون میرزایی استان خوزستان را با توجه به وجود آبهای سطحی، یکی از مناطق مهم توسعه صنعت آبزی پروری بیان کرد و افزود: خوزستان پارسال با تولید ۱۳۰هزار تن آبزی پروری و صید رودخانه‌ها و تالاب‌ها رتبه نخست کشوری را کسب کرد.

روند افزایشی سرانه مصرف آبزیان در کشور
رییس سازمان شیلات ایران گفت: سرانه مصرف آبزیان دریایی و پرورشی در سال های اخیر رو به افزایش بوده به طوری که درسال ۱۳۹۷ سرانه مصرف آبزیان ۱۲کیلوگرم و در سال ۱۳۹۸ حدود ۱۳.۳بوده و امسال به ۱۴.۵کیلوگرم خواهد رسید.
خون میرزایی افزود: البته در مناطق ساحلی کشور سرانه مصرف آبزیان بسیار بیشتر از متوسط سرانه کشوری است ولی امیدواریم با فرهنگ سازی ، گرایش و سرانه مصرف آبزیان در کشور بیشتر شود.

ظرفیت مناسب ماهشهر در آبزی پروری و پرورش ماهی دریایی در قفس
رییس سازمان شیلات ایران ظرفیت شهرستان بندری ماهشهر را در آبزی پروری و پرورش ماهی دریایی در قفس کم نظیر توصیف کرد و افزود: با توجه به سرمایه گذاری‌های پیش رو، این شهرستان به قطب اصلی صید و صیادی و آبزی پروری تبدیل خواهد شد.
خون میرزایی با اشاره به مشارکت سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در توسعه آبزی پروری با رویکرد اشتغال در ماهشهر افزود: این نگاه، نقطه عطفی در صنعت آبزی پروری و صید و صیادی در منطقه خواهد بود.
به گزارش ایرنا از ماهشهر شیلات ایران و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی چهارشنبه شب تفاهم نامه سرمایه گذاری در سه بخش احداث سازه های مصنوعی در دریا با ۲۰میلیارد ریال ، توسعه زیرساخت های ماهیان دریایی و ذخایرآبزیان دریایی با ۳۰۰ میلیارد ریال و احداث مجموعه ۲ هزار هکتاری پرورش ماهی و میگو با ۵۴۰میلیارد ریال با رویکرد اشتغال درمنطقه امضا کردند.

۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ۲۲:۳۱
تعداد کلیک: ۷۱۵

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500