تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

تفاهم‌نامه اجرای طرح‌های توسعه متوازن بندر ماهشهر امضا شد
تفاهم‌نامه اجرای طرح‌های توسعه متوازن شهرستان ماهشهر به ارزش ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال شامگاه چهارشنبه بین منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و تعدادی از دستگاه های اجرایی استان با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان استانی امضا شد.

اهواز - ایرنا - تفاهم‌نامه اجرای طرح‌های توسعه متوازن شهرستان ماهشهر به ارزش ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال شامگاه چهارشنبه بین منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و تعدادی از دستگاه های اجرایی استان با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان استانی امضا شد.

به گزارش ایرنا این تفاهم‌نامه با هدف اجرای طرح های توسعه متوازن در این شهرستان با حضور نبی الله خون میرزایی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استان در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهر امضا شد.

محسن بیرانوند فرماندار بندر ماهشهر در این خصوص اظهار داشت : موضوع تشکیل کمیته توسعه متوازن شهرستان در نیمه دوم سال گذشته، پس از ارزیابی های صورت گرفته و ارائه راهکارهای لازم توسط مجموعه فرمانداری به شورای تامین استان و به دستور استاندار مصوب شد تا با ارائه پروژه ها و تصویب آنها، در راستای توسعه متوازن و اختصاص امکانات به سایر نقاط شهرستان و خدمات رسانی بهتر به  مردم ظرف مدت سه سال گام برداریم.

وی افزود : این طرح و برنامه ها در ۲ بخش پیش بینی شده که بخش اول آن اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال جهت اتمام پروژه های نیمه تمام ۲ سال گذشته است که امید می رود در یکسال و نیم آینده به پایان برسند و بخش دوم نیز مربوط به طرح ها و پروژه هایی است که برای سه سال آینده پیش بینی شده اند. 

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر ادامه داد: همچنین در بخش دوم، پروژه های متعددی تعریف شده که جهت اجرای آنها در زمینه های عمرانی و زیربنایی ۲ هزار میلیارد ریال و در بخش خدماتی یک هزار میلیارد ریال اعتبار از محل شورای راهبردی و مشارکت سایر بخش‌ها تخصیص یافته است. 

 وی تصریح کرد: از شاخص ترین پروژه ها و طرح های اتخاذ شده عمرانی و زیربنایی در این طرح ها می توان به تجهیز ۱۴ هنرستان فنی و حرفه ای به امکانات نوین آموزشی با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال و همچنین توجه به مراکز فنی و حرفه ای در زمینه مهارت آموزی افراد به ویژه جوانان جویای کار باتوجه به احتیاج بازار کار شهرستان در موارد مورد نیاز، زهکشی اراضی کشاورزی ، احداث پایگاه انتقال خون ، ساخت استادیوم و مجموعه های مجهز ورزشی، تأسیس بازارچه صنایع دستی ویژه فعالان این بخش در بحث اشتغال پایدار، ارتقای سطح امنیت و دیگر موارد این بخش که در افزایش ضریب امنیت پایدار شهرستان موثر خواهد بود، اشاره کرد .

بیرانوند بیان کرد: همچنین ایجاد یک سایت پرورش آبزیان با ۲ هزار هکتار و اشتغالزایی یک هزار نفر در فاز نخست به صورت مستقیم، تکمیل مرکز تکثیر آبزیان دریایی، تکمیل زیرساختهای آب و فاضلاب به ویژه تصفیه خانه های ماهشهر و بندرامام، احداث مخزن آب ۲ هزار متر مکعبی شهرک طالقانی ، ساخت ۲ پلی تکنیک درمانی توسط تامین اجتماعی در شهرک طالقانی و شهر چمران و احداث سه خانه بهداشت روستایی از دیگر طرح های این تفاهم نامه است. 

فرماندار بندر ماهشهر همچنین در خصوص پروژه های خدماتی گفت: در این بخش توجه به مددجویان کمیته امداد با اختصاص بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت ایجاد اشتغال پایدار پیش بینی شده ضمن آنکه خدماتی نظیر بورسیه ماهیانه ۴۰۰ دانش آموز مناطق محروم و کم برخوردار از سوی شرکت هلدینگ خلیج فارس برای تحصیل از مقطع ابتدایی تا پایان دیپلم با همکاری و شناسایی این دانش آموزان توسط آموزش و پرورش شهرستان در نظر گرفته شده است ؛ تخصیص اعتبار جهت ارائه خدمات درمانی ویژه مناطق محروم و همچنین بیماران سرطانی و صعب العلاج که توانایی مالی ندارند نیز از مهمترین برنامه های بخش خدماتی است.

همچنین سید امید شهیدی نیا مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اظهار داشت: این گردهمایی در راستای مسئولیت های اجتماعی برگزار شده است؛ در سال گذشته در این حوزه تصمیم گرفتیم در حوزه ارائه خدمات و افزایش اثرپذیری یک بازنگری درحوزه نحوه ارائه خدمات داشته باشیم. 

وی افزود: اکنون ۱۶ تفاهم نامه در این آیین بین منطقه ویژه پتروشیمی و دستگاه های استان امضا شد که در این قالب طرح هایی با ظرفیت ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار ظرف سه سال اجرا می شود.

وی بیان‌کرد : این طرح ها به غیر از بودجه ای است که در سنوات گذشته در انجام پروژه های نیمه تمام و هزینه های جاری اختصاص یافته است؛ امسال نسبت به سال گذشته رقم بودجه ای سه برابری برای مشارکت در طرح های مسئولیت های اختصاص داده شده‌ است.

شهیدی نیا گفت:عمده این تفاهم نامه ها بیشتر در زمینه اشتغالزایی است و سعی شده دستگاه هایی کنار خود بیاوریم تا در زمینه مهارت افزایی و ایجاد اشتغال های خرد ظرفیت های لازم را دارند. 

وی افزود کمیته امداد، سازمان فنی و حرفه ای ، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی و شیلات از جمله دستگاه هایی هستند که در این طرح ها با ما مشارکت دارند. 

وی بیان کرد: ۴۰ درصد از اعتبار این طرح ها توسط دستگاهها و ۶۰ درصد را نیز شورای راهبردی تامین می کند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: اکنون ۳۰ طرح در حال اجرا در این منطقه داریم که ظرف چهار سال وارد مدار تولید شده و ظرفیت ۶ هزار نفری  برای اشتغال دارند.

وی ادامه داد: همچنین از دیگر بخش های مهم این طرح ها بحث تقویت حوزه امنیت ، انتظامی و حوزه بهداشت و درمان، احداث مرکز انتقال خون، تکمیل ۱۷۶ واحد مسکونی با همراهی کمیته امداد و توسعه زیرساخت های آب و فاضلاب است.

شهیدی نیا گفت: انتظار می رود دستگاه های اجرایی به تعهدات خود طبق تفاهم نامه به موقع عمل کنند و امید است مجموع این اقدامات به خرسندی و رضایتمندی بیشتر مردم این شهرستان منجر شود .

بندر ماهشهر در جنوب خوزستان در ساحل خلیج فارس قرار دارد. منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در این شهرستان مستقر است.

بزرگترین منطقه اقتصادی پتروشیمی خاورمیانه در ماهشهر واقع شده است.

۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ۲۲:۳۰
تعداد کلیک: ۵۸۲

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500