تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

رییس سازمان شیلات:ایران دومین بهره‌بردار منابع آبزیان دریایی در اقیانوس هند است
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان: معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران گفت: ناوگان صید و صیادی جمهوری اسلامی ایران با صید سالانه ۶۰۰هزار تن، پس از اندونزی به عنوان دومین بهره‌بردار منابع آبزیان دریایی اقیانوس هند شناخته شد.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان:  معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران گفت: ناوگان صید و صیادی جمهوری اسلامی ایران با صید سالانه ۶۰۰هزار تن، پس از اندونزی به عنوان دومین بهره‌بردار منابع آبزیان دریایی اقیانوس هند شناخته شد.

نبی اله خون میرزایی  افزود: در غرب اقیانوس هند(شرق قاره آفریقا) ناوگان صید و صیادی فراساحل ما رتبه نخست بهره‌برداری از منابع آبزی دریایی را به خود اختصاص داده که نشان از توانمندی ناوگان صیادی صنعتی ایران دارد.
وی با بیان اینکه از مجموع سالانه حدود ۷۳۰ هزار تن صید دریایی ، ۳۵ هزار تن در دریای خزر ، حدود ۵۰ هزار تن صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس در محدوده خوزستان و ۶۰هزار تن در صیدگاههای استان بوشهر و حدود ۶۰۰هزار تن از مناطق ساحل و فراساحل ۲ استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان صید می‌شود بیان کرد: منابع آبزیان ساحلی در دریاهای شمال و جنوب کشور هر سال رو به کاهش است از این رو در برنامه ششم توسعه صید فراساحل در اولویت قرار گرفت.
رییس سازمان شیلات ایران در ادامه بااشاره به اینکه نباید انتظار صید بیشتر در دریاهای شمال و جنوب را به دلیل محدودیت ذخایر داشته باشیم گفت: صید تن ماهی در اقیانوس هند می‌تواند تا حدودی خلاء ناشی از کاهش صید آبزیان در مناطق ساحلی کشور را جبران کند.
وی با اشاره به رشد صنعت آبزی پروری در کشور افزود:اولویت شیلات توسعه آبزی پروری به جای صید دریایی است و در این راستا زیرساخت‌های آبزی پروری در کشور توسعه یافته است.

برخورد با صیادان متخلف
رییس سازمان شیلات کشور با اشاره به اینکه برخی بهره‌برداران تخلفاتی در صید آبزیان  دریایی داشتند بر برخورد با صیادان متخلف تاکید کرد.
خون میرزایی افزود: پروانه صید برخی از صیادان متخلف لغو شده و یا به آنان اخطار داده شده است.
وی به روش صید ترال در خلیج فارس اشاره کرد و ادامه داد: قایق‌های صیادی برای صید میگو از روش ترال (کف) و کشتی‌های صنعتی ، از روش صید میانی برای صید فانوس ماهی و ماهی مرکب استفاده می‌کنند.

ارتقای آبزی پروری خوزستان
رییس سازمان شیلات ایران گفت: آبزی پروری در چند سال اخیر در خوزستان ارتقا یافته و این استان در سال ۱۳۹۸ رتبه نخست آبزی پروری را در کشور کسب کرد.
خون میرزایی در حاشیه نشست توسعه شیلات خوزستان در اهواز افزود: نیروی انسانی ، آموزش و فراهم شدن زیرساخت‌ها در خوزستان در سال های اخیر بهبود یافته و این روند منجر به افزایش آبزی پروری به میزان ۱۳۰ هزار تن در سال شده است.
وی گفت: روند صنعت آبزی پروری در سال های آینده نیز با تکمیل مجتمع‌های آبزی پروری در ماهشهر ، هندیجان ، دزفول در خوزستان ادامه می‌یابد و سهم این استان در تولید آبزی پرورشی در کشور افزایش خواهد یافت.
رییس سازمان شیلات خوزستان پیش بینی کرد در سال‌های آینده سهم آبزی پروری خوزستان از ۳۰ درصد کشور به ۵۰ درصد برسد.
خون میرزایی همچنین در سخنانی در نشست توسعه شیلات خوزستان بر استفاده از دریاچه سدهای استان برای پرورش ماهی در قفس تاکید کرد.
در این نشست مصوب شد طرح آزمایشی آّبزی پروری در سدهای مارون و جره با مجوز سازمان آب وبرق خوزستان اجرا و مطالعات برای اجرای این طرح در سایر سدهای استان غیر از سد دز انجام شود.

۱۷ شهریور ۱۳۹۹ ۱۸:۵۵
تعداد کلیک: ۷۴۵

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500