تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

طرح ۲ هزار هکتاری پرورش میگو در شورای توسعه متوازن ماهشهر مصوب شد
مدیرکل شیلات خوزستان گفت: اجرای طرح ۲ هزار هکتاری پرورش میگو در ماهشهر با استفاده از آب خلیج فارس در شورای راهبردی توسعه متوازن این شهرستان و شیلات مصوب شده و آذرماه امسال به مناقصه می‌رود.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان: فتح‌الله ابوعلی افزود: این طرح با هدف ایجاد اشتغال و استفاده از ظرفیت های دریایی و طبیعی در منطقه ای حد فاصل ماهشهر - هندیجان و همجوار با آبهای شمالی خلیج فارس و در اراضی ملی مکان یابی شده و مشاور طرح نیز مطالعات آن را انجام داده است.
وی با بیان اینکه آب مورد نیاز این طرح با جذر و مد دریا(خلیج فارس) تامین شده و به هیج عنوان از آبهای سطحی برای آبزی پروری استفاده نخواهد شد افزود: طرح ۲ هزار هکتاری پرورش میگو بخشی از طرح بزرگ ۲۳هزار هکتاری آبزی پروری است که در شورای راهبردی توسعه متوازن ماهشهر مصوب شده است.
مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به اینکه سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ۲۶۵میلیارد ریال اعتبار برای فراهم کردن زیرساخت‌های این طرح مصوب کرده است افزود: بخشی دیگری از اعتبار مورد نیاز اجرای این طرح بزرگ اشتغال زایی و اقتصادی از سازمان برنامه و بودجه تامین خواهد شد.
ابوعلی به موافقت و هماهنگی حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی استان برای اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی طرح ۲ هزار هکتاری آبزی پروری(میگو) تا بهمن ماه امسال وارد چرخه اجرایی خواهد شد.   
مدیرکل شیلات استان خوزستان در ادامه یکی از اولویت‌ها و محورهای شیلات در بحث آبزی پروری  را  ایجاد اشتغال در سواحل دریایی با رویکرد آبزی پروری بیان کرد و افزود: در گذشته این بخش از مورد کم توجهی و غفلت قرار گرفته که امیدواریم با اجرای طرح ۲ هزار هکتاری نخستین گام در بهره گیری از منابع آب دریایی در آبزی پروری اجرایی شود.

زنجیره کامل تولید تا مصرف در طرح ۲ هزار هکتاری آبزی پروری درماهشهر
ابوعلی گفت: طرح ۲ هزار هکتاری آبزی پروری ماهشهر به صورت یک مجتمع بزرگ شیلاتی خواهد شد که همه زنجیره ارزشی آن اعم از تولید لارو، صنایع جانبی، تامین خوراک  و فروش، بازاریابی و صادرات دیده شده است.
مدیرکل شیلات خوزستان افزود: در این طرح بیش از ۲ هزار و ۱۰۰فرصت اشتغال مستقیم و چند برابر آن اشتغالزایی غیرمستقیم خواهد داشت ضمن آنکه مزارع شیلاتی به ۱۰۰ واحد ۲۰ هکتاری تقسیم شده که هرکدام می‌‍‌تواند به یک تعاونی هفت نفره واگذار شود.
وی گفت: برنامه زمان بندی ساخت این مجتمع با پیش بینی‌های صورت گرفته ۲ تا سه سال خواهد بود ولی امیدواریم بتوانیم با همکاری‌های بین بخشی، مدت زمان اجرای این طرح را به کمتر از ۲ سال کاهش دهیم.
به گفته ابوعلی با اجرای این طرح سالانه بیش از پنج هزار تن میگوی باکیفیت به ارزش ۲۵میلیون دلار تولید خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان نخستین طرح پرورش میگو در خوزستان در دهه ۷۰ در اراضی ساحلی شهر بندری چوئبده در جنوب جزیره آبادان اجرایی شد.
هفته گذشته با حضور رییس سازمان شیلات کشور عملیات اجرایی بزرگترین مجتمع طرح پرورش ماهیان گرمابی و سردابی در زمینی به وسعت ۵۰هکتار در گتوند در شمال خوزستان شروع شد.

۱۲ مهر ۱۳۹۹ ۱۷:۲۵
تعداد کلیک: ۴۸۶

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500