تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

بررسی پتانسیل ها وچالش های اجرای پروژه پژوهشی پرورش آبزیان دریایی در پساب های کشاورزی به همت اداره کل شیلات خوزستان "
نور اله حسن زاده معاونت امور اقتصادی استانداری خوزستان به همراه فتح اله ابوعلی مدیر کل شیلات خوزستان و حسبن هوشمند رییس پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور از روند اجرایی پروژه استفاده از آبهای نامتعارف بمنظور پرورش آبزیان در موسسه معین خرمشهر بازدید و از نزدیک در جریان پیشرفت این پروژه قرار گرفتند.

نوراله حسن زاده معاونت امور اقتصادی استانداری خوزستان به همراه  فتح اله  ابوعلی مدیر کل شیلات خوزستان و حسبن  هوشمند رییس پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور  از روند اجرایی پروژه استفاده از آبهای نامتعارف بمنظور پرورش آبزیان در موسسه معین خرمشهر بازدید و از نزدیک در جریان پیشرفت این پروژه قرار گرفتند.
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، پروژه مذکور یک طرح پژوهشی است که اعتبار آن  توسط اداره کل شیلات استان تامین شده و در قالب قراردادی با پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور به مرحله اجرا در آمده است.
 بر اساس این گزارش، بررسی امکان سنجی پرورش ماهی سی باس دریایی در مرحله اول این مطالعات مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین  امکان سنجی پرورش میگو در آبهای نامتعارف پساب کشاورزی در فاز دوم این پروژه تعریف شده است.
این گزارش حاکیست، تا کنون چهار ماه از آغاز این پروژه می‌گذرد و پژوهشکده آبزی‌پروری آبهای جنوب کشور علاوه بر تأمین بچه ماهی این پروژه، اقدامات مشاوره پرورش و انجام آزمایش های مربوط به سلامت آب و ماهی را بر عهده داشته است.
همچنین، در این بازدید علاوه بر بررسی ظرفیتهای مهم پرورش ابزیان در آبهای نامتعارف و پساب های کشاورزی، در خصوص بازار فروش و صادرات ابزیان به کشور عراق و سایر کشورها مباحث مختلفی مطرح شد که مورد تحلیل مسئولان مربوطه قرار‌ گرفت. ‌

۳۰ مهر ۱۳۹۹ ۲۰:۴۰
تعداد کلیک: ۵۴۰

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
 
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *  
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500