تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

آغاز صید پاییزه آبزیان دریایی در آبادان
فتح اله ابوعلی، مدیرکل شیلات خوزستان گفت: با حضور استاندار محترم، فرماندار ویژه آبادان، اتحادیه صیادی و مسئولان محلی، فصل صید پاییزه آبزیان دریایی منطقه خوزستان از صیدگاه بوسیف چوئبده در شمال غرب خلیج فارس آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، فتح اله ابوعلی، مدیرکل شیلات خوزستان گفت: با حضور استاندار محترم خوزستان، فرماندار ویژه آبادان، اتحادیه صیادی و  مسئولان محلی، فصل صید پاییزه آبزیان دریایی منطقه خوزستان از صیدگاه بوسیف در شمال غرب خلیج فارس آغاز شد.
مدیرکل شیلات خوزستان افزود: به منظور تقویت ذخایر آبزیان سالیانه دریابست های متعددی تعیین می شود و در همین راستا ۲۰ مهرماه امسال در این منطقه دریابست اعلام شد و امروز همزمان باحضور استاندار محترم، این دریابست پایان یافت و صید در صیدگاه بوسیف آغاز شد.
ابوعلی ادامه داد: صیادان زیادی از فعالیت صید امرار و معاش می کنند و در منطقه آبادان ۲۰ هزار خانوار از صید و صیادی ارتزاق می کنند.
وی با توجه به اهمیت صنعت صید تاکید کرد: در صورت نگاه ویژه و حمایت مسئولان استانی و شهرستان، صنعت صید در آبادان می تواند جایگاهی مهم تر از صنعت نفت را  بدست آورد.
مدیر کل شیلات استان درخصوص پیش بینی تولید بیان کرد: سالیانه تقریبا ۵۰ هزار تن برداشت آبزیان دریایی صورت می گیرد و خوزستان مقام چهارم تولید را دارد.
ابوعلی با بیان اینکه شرایط اقلیمی و موقعیت جغرافیایی استان، ظرفیت تولید بیش از این را نمی دهد تصریح کرد: به دلیل حفظ و تقویت ذخایر، اجازه صید بی رویه را صادر نمی کنیم؛ بنابراین سعی می کنیم در حد متعادل که سالیانه پس از بررسی های میدانی مشخص می شود، میزان صید را توسعه دهیم.
وی عنوان کرد: امیدواریم شاهد رونق روز افزون صنعت صیادی باشیم، همچنین به منظور حفظ و تقویت ذخایر آبزیان دریایی، زیستگاه های مصنوعی را با کمک اتحادیه ها و اعتبارات دولتی توسعه می دهیم. مدیر کل شیلات استان، دستاوردهای  این سفر کاری را بدین شرح اعلام کرد:
هفته آینده بازدیدی از سوی اداره کل بنادر با هماهنگی اداره کل شیلات، در جهت ایمنی تردد و رفع مشکلات صیادان صورت خواهد گرفت.
شرکت پخش فراورده های نفتی آبادان نسبت به حل  مشکلات سامانه سوخت و همکاری با شیلات و صیادان در جهت تامین سوخت شناورها اقدام نماید و به صورت موقت سوخت موردنیاز شناورهای صیادی در منطقه چوئبده از طریق مخازن سیار با هماهنگی اتحادیه انجام دهد.
 ‌‌‌این مقام مسئول در پایان گفت: با تصویب استاندار هر دو ماه یکبار، کارگروهی به ریاست معاونت امنیتی استانداری و دبیری اداره کل شیلات و با حضور کلیه ادارات و ارگان های مرتبط با صنعت صید و صیادی و اتحادیه های صیادی استان تشکیل و موضوعات صید و صیادی مطرح و تصمیم گیری های لازم به عمل می آید.

۹ آبان ۱۳۹۹ ۲۱:۰۵
تعداد کلیک: ۵۶۲

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
 
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *  
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500