تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

مدیر کل شیلات خوزستان از توجه ویژه به پرورش آبزیان دریایی در سواحل خوزستان خبر داد
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان ، فتح اله ابوعلی در مراسم روز مزرعه، طرح ترویجی ایجاد مزرعه الگویی پرورش ماهی سی باس دریایی آسیایی که امروز یکشنبه با حضور آقایان مختار ومولوی نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ، امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ، هوشمند رییس پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور ، میرزایی معاون آبزی پروری خوزستان ، علی کرد مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان در مزارع پرورش میگو منطقه چوِئبده آبادان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان ، فتح اله ابوعلی در مراسم روز مزرعه، طرح ترویجی ایجاد مزرعه الگویی پرورش ماهی سی باس دریایی آسیایی که امروز یکشنبه با حضور آقایان مختار ومولوی نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ، امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ، هوشمند رییس پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور ، میرزایی معاون آبزی پروری خوزستان ، علی کرد مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان در مزارع پرورش میگو منطقه چوِئبده آبادان برگزار شد، اظهار کرد: در پرورش ماهی سی باس علاوه بر منطقه چوئبده ، درقفس دریایی هم برنامه ریزی کرده ایم و به زودی شاهد رونمایی از  اولین قفس های دریایی ابزیان ساحلی در خوزستان خواهیم بود.
ابوعلی بیان کرد: توجه ویژه به پرورش آبزیان دریایی در ساحل از اولویت های ماست  ودرشیلات خوزستان  این اراده را ایجاد کردیم تا به این موضوع نگاه  جدید و ویژه ای بشود .با توجه به اطلاعات علمی پژوهشی و ظرفیت سنجی استان می توان گفت تا موفقیت نهایی این  مسیر روشن و مشخص است .
این مقام مسئول ،با بیان اینکه مراسم امروز نمادین و برای معرفی یک گونه جدید ماهی در استان خوزستان‌انجام شده است تصریح کرد : استان خوزستان از پتانسیل های  بسیار بالایی در حوزه آبزی  پروری برخوردار است و بحث پرورش ماهیان دریایی در اراضی ساحلی نمونه ای از این ظرفیت هاست‌.
ابوعلی به سابقه دو  سه ساله پرورش ماهی سی باس در چوئبده آبادان اشاره کرد و گفت :ماهی صبیتی و شانک نیز از جمله این آبزیان دریایی است که در حال پرورش می باشند .
وی ،سطح زیر کشت مزارع پرورش‌ماهی سی باس در چوئبده آبادان را  در امسال ، ۲۰ هکتار اعلام کرد وافزود: ماهی صبیتی با سطح زیر کشت ۱۰ هکتار و  شانک با سطح زیر کشت قریب  ۲ هکتار از گونه هایی دریایی هستند که در حال پرورش می باشند.
ابوعلی گفت : رویکرد شیلات خوزستان ،  ایجاد تنوع گونه های آبزیان دریایی  و کنتزل بیماری ها در گونه های پرورشی مذکور است .
مدیر کل شیلات خوزستان عنوان کرد : ماهی سی باس بازار پسند است و به لحاظ اقتصادی نیز  امکان صادرات آن وجود دارد.
ابوعلی تاکید کرد : برنامه مفصلی برای معرفی ماهی سی باس به جامعه مصرف کننده داریم که از جمله آنها برگزاری جشنواره غذا در استان پس از گذر ازدوران کرونا است . در آینده نیز برای تنظیم بازارفروش آبزیان ساحلی برنامه ریزی هایی خواهیم داشت .
وی افزود: پرورش ماهی سی باس در ابهای نامتعارف ( زهکش ها و پساب‌های کشاورزی) دارای ظرفیت بالایی است و در منطقه خرمشهر این آزمایش انجام  شد و به نتایج مثبت رسیدیم .

۱۸ آبان ۱۳۹۹ ۱۶:۲۷
تعداد کلیک: ۵۴۲

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
 
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *  
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500