تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

پایان عملیات رهاسازی لارو و بچه‌ماهی در منابع آبی خوزستان
مدیرکل شیلات خوزستان از پایان عمیلیات رهاسازی ۲۷ میلیون قطعه انواع بچه‌ماهیان گرمابی و بومی در منابع آبی استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان: مدیرکل شیلات خوزستان از پایان عملیات رهاسازی ۲۷ میلیون قطعه انواع بچه‌ماهیان گرمابی و بومی در منابع آبی استان خبر داد.

فتح‌اله ابوعلی با اشاره به عملیات رهاسازی لارو و بچه ‌ماهی در منابع آبی خوزستان اظهار کرد: لارو و بچه‌ماهیان رهاسازی شده شامل  بنی، شیربت، برزم، گطان و عنزه بوده که در منابع آبی استان از جمله رودخانه‌ها، تالاب‌ها، مخازن پشت سد، سدهای تنظیمی و آبندان‌ها رهاسازی شدند.

وی افزود: سال گذشته بیش از ۲۲ میلیون قطعه بچه‌ماهی در ‌منابع آبی خوزستان رهاسازی شد که امسال این‌ آمار نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت. 

ابوعلی با بیان اینکه امسال فصل رهاسازی بچه ماهی از اردیبهشت‌ ماه آغاز شد و در آبان‌ماه به پایان رسید، گفت: هر ساله شیلات خوزستان با همکاری اداره‌کل حفاظت محیط زیست، پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور و سازمان آب و برق خوزستان، اقدام به رهاسازی گونه‌های بومی در منابع آب‌های داخلی استان می‌کند. هدف از اجرای این طرح، افزایش تولید آبزیان، ایجاد اشتغال پایدار و کمک به رونق معیشت افراد بومی این مناطق و کاهش مهاجرت از روستاها به سمت شهرها است.

وی بیان کرد: شیلات خوزستان، سالانه در این فرایند هزینه‌های کلانی را در بخش تولید، تکثیر و غذا دهی بچه ماهیان، نگهداری از مولدین و حمل و جابجایی بچه ماهیان اختصاص می‌دهد.

مدیرکل شیلات خوزستان یکی از مشکلات عمده در طرح بازسازی ذخایر ماهیان را تامین حقابه منابع آبی استان دانست و اظهار کرد: باید محیط زیست و سازمان آب و برق خوزستان، حقابه مورد نیاز رودخانه‌ها و تالاب‌های استان را تامین کنند.

وی بیان کرد: صید غیرمجاز با استفاده از الکتروشوکر و سم از دیگر مشکلات شیلات است که موجب ایجاد صدمات زیادی به ذخایر آبزیان استان می‌شود و حفاظت محیط زیست، فرمانداری‌ها و دادگستری استان باید جهت مهار و کنترل صید غیرمجاز قاطعانه ورود کنند.

۳ آذر ۱۳۹۹ ۰۹:۵۵
تعداد کلیک: ۴۵۶

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500