تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

مدیر کل شیلات خوزستان آبزی پروری در سواحل استان از برنامه های آینده ماست
مدیر کل شیلات خوزستان به تشریح چشم‌ انداز ۱۰‌ ساله شیلات استان پرداخت و گفت: آبزی پروری در سواحل استان از برنامه های آینده ماست.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، فتح اله ابوعلی در نشست خبری آنلاین  با صدا وسیما خوزستان اظهار کرد: شعار ما در شیلات استان  " شیلات جایگزین نفت" است که در این راستا سیاست های راهبردی را اعمال خواهیم کرد و می توانیم به اهداف سازمان شیلات در این عرصه دست یابیم‌.

ابوعلی بیان کرد: در سند توسعه کوتاه مدت شیلات تا سال ۱۴۰۴، پیش‌بینی شده  قریب ۱۴۵ هزار تن افزایش تولید داشته باشیم؛ البته این مهم وقتی محقق می شود که  بتوانیم طرح‌های جدید را بر پایه سرمایه گذاری بخش خصوصی شروع وطرحهای نیمه تمام را به اتمام برسانیم.

این مقام مسئول گفت: از ابتدای امسال تا کنون  یک‌هزار و ۴۴ میلیارد‌تومان سرمایه گذاری در شیلات استان را داشتیم که این  می‌تواند بحث تولید را به دو برابر برساند.

وی، با یاد آوری اینکه  آبزی پروری در سواحل از جمله برنامه های ماست افزود: شهرستان‌های ماهشهر، هندیجان و آبادان مورد توجه ما برای توسعه آبزی پروری ساحلی است تا بتوانیم بخش صادرات در صنعت شیلات را  تقویت کنیم.

ابوعلی گفت: در حال راه اندازی مرکز تکثیر ماهیان دریایی در بندر امام هستیم که تامین کننده بچه ماهی است و به تقویت ذخایر دریایی و اشتغال پایدار منطقه کمک ‌خواهد کرد‌.

مدیر کل شیلات خوزستان اظهار کرد: پرورش‌ خاویار و ماهیان خاویاری محور توسعه شیلات خوزستان در آینده است ‌و مجتمع خاویاری دزفول، و مزارع خاویاری درشوشتر، بهبهان و شهرهای دیگر این کار را انجام خواهند داد.

ابوعلی گفت: توسعه پروش متراکم در سه محور خانگی -انفرادی، تلفیقی- کشاورزی ومجتمع ها‌ و شهرک‌ های شیلاتی جزو برنامه های آینده است.

 این مقام مسئول تصریح کرد: در  گتوند نخستین مجتمع  متراکم آبزیان کشور را کلنگ زنی کردیم.

در شوشتر و بهبهان  نیز تقاضا داریم که اگر مجوز تامین آب آنها صادر شود در همین امسال کار انجام می شود‌.

 وی در ادامه سخنانش گفت: امسال مجوز  پرورش ماهی در قفس در دریاچه پشت سدها را اخذ کردیم‌ که اینها گامی‌ برای عملیاتی کردن سیاست های توسعه شیلات خواهد بود.

مدیر کل شیلات خوزستان عنوان کرد:  تلاش ما ایجاد تنوع گونه ای است و نیازمند مجور های زیست محیطی هستیم ‌تا آینده بتوانیم از صادرات تک محصولی آبزیان نیز پیشگیری کنیم‌.

فتح اله ابوعلی بیان کرد: استفاده از ‌زهکش های  کشاورزی از دیگر برنامه های شیلات خوزستان است.

در این راستا آزمایشات لازم را  انجام داده ایم و  دامپزشکی استان نیز صحت و سلامت لاشه های آبزیان را تایید می کند.

وی اظهار امیدواری کرد که با انجام این پروژه ها بتوان در راستای تحقق سند توسعه شیلات خوزستان در آینده گام‌های مثبت را برداشت و شیلات خوزستان به جایگاه رفیع تر آبزی پروری در شیلات کشور دست یابد.

۵ آذر ۱۳۹۹ ۱۳:۰۷
تعداد کلیک: ۵۳۳

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
 
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *  
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500