تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

مدیر کل شیلات خوزستان : مهمترین برنامه ما کشاورزی قراردادی است
مدیر کل شیلات خوزستان گفت: مهمترین رکن برنامه های ما، کشاورزی قراردادی است تا از همان ابتدا به بحث بازار فروش و توسعه صنایع فراوری محصولات شیلاتی و تامین فراورده ها کمک کنیم‌.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، فتح اله ابوعلی اظهار کردد: یکی از دغدغه های ما تامین آب  برای بحث آبزی پروری است.
ابوعلی، به مزایای استفاده از روش پرورش متراکم و استفاده از آب کمتر در مقایسه با روش سنتی آن اشاره کرد.
این مقام مسئول در خصوص حوضچه های غیر مجاز پرورش‌‌ماهی گفت: قریب ۱۶ هزار هکتار سطح زیر کشت استخرهای غیر مجاز در استان داریم، تلاش کردیم این استخرهای پرورشی را هویت دار کنیم، چرا که فقط در شوشتر فعالیتهای شیلاتی، اشتغال ۳ هزار نفر را فراهم کرده اند و نمی‌ توان این استخرها را تخریب کرد‌.

وی افزود:  آب این  استخرهای غیر مجاز در اختیار بهره برداران قرار گرفته و وزارت نیرو حقابه را با لحاظ کردن جرایم از  آنها اخذ می کند.
این مقام مسئول گفت: پیشنهاد ما این است سازوکارهایی ارایه شود تا با یک‌ سری الزامات و تعهدات قانونی  روش های جدید آبزی پروری توسط این بهره برداران استخرهای‌پرورش ماهی غیر مجاز، اجرایی شود، تا به بحث تولید و اشتغال آبزی پروری خدشه ای وارد نشود.
ابوعلی تصریح کرد: انتظار داریم همکاران ما در سازمان آب و برق کمک کنند تا بتوانیم ضمن انجام روش های جدید آبزی پروری به افزایش سرانه مصرف آبزیان در کشور هم کمک کنیم.
وی یاد اور شد: با وجود همکاری خوب اداره کل محیط زیست، انتظارمان این است  برای ایجاد  تنوع گونه ای آبزیان و توسعه صنعت آبزی پروری در استان با ما همراه شود تا بتوانیم در صنعت آبزی پروری شیلات کشور جایگاه  بالاتری پیدا کنیم.
 مدیرکل شیلات خوزستان اظهار کرد: طبق آمار سال ۹۸ سازمان شیلات ایران ۶۰ درصد تولیدات شیلاتی کشور از محل صید و صیادی و ۴۰ درصد آن از محل آبزی پروری است اما در خوزستان با تلاش سالیان گذشته و برنامه های توسعه ای توانستیم در حوزه آبزی پروری اقدامات خوبی انجام دهیم.
ابوعلی خاطر نشان کرد: در هندیجان ۳۹۵ هکتار مزارع پرورش میگو داریم که مراحل نهایی ساخت آن در حال انجام است و امیدواریم  سال آینده به مرحله تولید برسد. در هفته دولت نیز یک هزار و ۱۰۰ هکتار  کلنگ زنی شد.
وی افزود:  برنامه های خوبی در ماهشهر داریم. ۲‌ هزار هکتار زمین برای پرورش میگو  به زودی در این شهرستان به مناقصه می رود که احتمالا به ۴ هزار هکتار برسد. در این صورت به تولید و اشتغال خوبی دست خواهیم یافت.

۹ آذر ۱۳۹۹ ۱۶:۰۴
تعداد کلیک: ۵۱۶

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500