تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در سدهای مارون و جره
مدیرکل شیلات خوزستان از تشکیل کارگروه پرورش ماهیان در قفس و همچنین عملیاتی شدن طرح پرورش ماهی در قفس در سدهای مارون و جره، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان، فتح اله ابوعلی با اشاره به تشکیل کارگروه پرورش ماهیان در قفس، اظهار کرد: طرح پرورش ماهی در قفس در سد مارون و جره عملیاتی شده است. پیگیر اخذ مجوز پرورش ماهی در قفس برای سد کارون ۳، سد کرخه، سد شهید عباس‌پور مسجدسلیمان و سد گتوند نیز هستیم.
وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های مفصلی به منظور گسترش فعالیت‌های مجتمع شهید ملکی اهواز داریم، افزود: در صورت تامین اعتبارات لازم، بهمن‌ماه امسال فصل تکثیر در این مرکز آغاز می‌شود و توسعه پرورش در آنجا به صورت متراکم پیش می‌رود.
ابوعلی گفت: باید از اختیارات و توانمندی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات خوزستان به ویژه در حوزه شیلات کمک بگیریم. با توجه به بسته بودن مرز چذابه و عدم همکاری کشور عراق در صادرات، رایزنی‌هایی انجام داده‌ایم تا این مساله به زودی در کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح و مشکلات آبزی‌پروران حل شود.
وی با اشاره به فعالیت مزارع غیرمجاز در استان گفت: بسیاری از این مزارع در بخش اقتصادی و اشتغالزایی عملکرد خوبی دارند و نمی‌توانیم آنها را به راحتی تعطیل کنیم بنابراین باید کمک کنیم که در چارچوب ضوابط و مقررات، فعالیت این مزارع به صورت قانونی و هماهنگ با سیاست‌های سازمان آب و برق ادامه یابد.

* ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت بازارهای محلی

مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه تامین نهاده‌ها یکی از دغدغه‌های پرورش‌دهندگان است، افزود: با توجه به اینکه شرایط اقتصادی و نوسانات بازار، موجب گرانی این محصولات شده است؛ باید از ظرفیت بازارهای محلی استفاده شود و با همکاری تعاونی‌ها، نهاده‌های مورد نیاز از بازارهای محلی در اختیار آبزی‌پروران قرار داده شود.
وی با تاکید بر ضرورت دقت در استخراج آمارها از سوی مدیران شیلات شهرستان‌ها گفت: با شناسایی کم و کاستی‌ها می توانیم عملکرد ارزشمندی داشته باشیم. همچنین نقش رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم بسیار مهم است. صدا و سیمای خوزستان قابلیت بالایی در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم دارد و می‌تواند با ساخت فیلم‌های مستند و تیزرهای تبلیغاتی از مراکز تکثیر و پرورش ماهی شهرستان‌ها، صید و صیادی و بازارهای فروش ماهی، نقش خود را به خوبی ایفا نماید.
ابوعلی با اشاره به اهمیت تکنولوژی و فضای مجازی در امر اطلاع‌رسانی بیان کرد: ملاقات مجازی و ویدئو کنفرانسی را به برنامه‌های این اداره اضافه می‌کنیم و کلیه مدیران و پرورش‌دهندگان می‌توانند به صورت مجازی به طرح سوالات خود بپردازند.

۲۰ آذر ۱۳۹۹ ۱۹:۰۷
تعداد کلیک: ۵۶۰

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500