تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

توقیف 11 فروند شناور متخلف در خوریات بندر امام (ره)
مدیرکل شیلات خوزستان، گفت: مأمورین واحد گشت دریایی پایگاه دریابانی ماهشهر، روز دوشنبه، تعداد 11 فروند قایق بدون هویت در منطقه خوریات بندرامام (ره) را توقیف کردند.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، فتح اله ابوعلی بیان کرد: طی گشت های دریایی پایگاه دریابانی ماهشهر تعداد 11 فروند قایق بدون هویت در منطقه خوریات بندرامام (ره) توقیف شد.
وی عنوان کرد: در جریان بازرسی از این شناورهای صیادی متخلف، تعداد 76 طاقه تور گوشگیر و مقدار 595 کیلوگرم ماهی کشف و ضبط شد.
ابوعلی اظهار داشت: شناورهای یاد شده به علت عزیمت به دریا بدون اخذ مجوز و صید غیرمجاز آبزیان توقیف شدند و همچنین پرونده  تخلفات جهت سیر مراحل قانونی و ارجاع به مرجع قضایی تشکیل شده است.
مدیرکل شیلات خوزستان، به برخورد با صید غیر مجاز با هدف اشتغال پایدار صیادان و صیانت از ذخایر و منابع آبزیان دریایی در صیدگاه های خوزستان تاکید کرد.
ایشان افزود: در سال‌های اخیر برخورد با صید غیر مجاز و بدون پروانه درخورها و صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس تشدید شده است.
برخی از گونه‌های آبزیان دریایی در خلیج فارس از جمله حلوا سفید و شوریده به علت صید بی رویه و قاچاق آن به کشورهای حوزه خلیج فارس در معرض انقراض قرار دارند.
معیشت حدود 4۰ هزار خانوار در خوزستان با صید و صیادی گره خورده است.
سال گذشته حدود ۴۹هزار تن انواع آبزیان دریایی در صیدگاه‌های استان توسط صیادان خوزستانی صید شد.
استان خوزستان از نظر صید دریایی پس از استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر در جایگاه چهارم کشوری قرار دارد.

۹ دی ۱۳۹۹ ۱۱:۰۰
تعداد کلیک: ۵۰۳

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
 
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *  
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500