تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

تاکید مدیرکل شیلات بر رعایت دستورالعمل های تقویم پرورش میگو با اجرای طرح نرسری
مدیرکل شیلات خوزستان در ویدئو کنفرانس نشست تخصصی نرسری میگو در مجتمع پرورش میگو چوئبده آبادان بیان کرد: به منظور احیای مجتمع میگوی چوئبده آبادان رعایت دستورالعمل های تقویم پرورش و نرسری میگوی این مجتمع الزامی است.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، فتح اله ابوعلی در این نشست ضمن تسلیت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: طرح نرسری در کنار عوامل متعدد دیگر به عنوان یک راهکار جهت پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از بروز بیماری ویروسی لکه سفید قلمداد می شود.
ابوعلی، اظهار داشت: در شرایط فعلی، مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان نیازمند حل مشکلات عمده زیر ساختی است و استفاده از تکنولوژی، فن آوری های علمی نوین و ظرفیت های علمی داخلی نظیر پژوهشکده میگوی کشور و پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور، گام مثبتی در راستای پیشبرد اهداف احیاء مجتمع چوئبده خواهد بود.
وی عنوان کرد: اصلاح جاده، برق و گاز رسانی در این مجتمع در دست پیگری است و طی جلساتی با مدیر عامل شرکت گاز استان مشکل گاز این مجتمع در آینده نزدیک مرتفع می شود.
مدیرکل شیلات خوزستان تصریح کرد: در سال گذشته علی رغم اینکه اولین تجربه به کارگیری طرح نرسری بود اما با نتایج بسیار خوبی مواجه شدیم و تقریبا 100 درصد مزارع تحت پوشش طرح نرسری عاری از بیماری گزارش شدند و این برای ما ارزشمند است.
ابوعلی، پرورش دهندگان را به استفاده از نرسری میگو در مزارع توصیه کرد و گفت: بیماری ویروسی لکه سفید هنوز ریشه کن نشده است و باید همه اقدامات لازم جهت تولید اقتصادی در کنار این بیماری و به حداقل رساندن تلفات و خسارات ناشی از آن را انجام دهیم.
وی با بیان اینکه، هر ساله مشکل تامین پست لارو از استان های همجوار را داشتیم گفت: امسال بنا شد با همکاری پژوهشکده میگوی کشور حداقل در 2 مرکز تکثیر فعال منطقه در حد یک هزار جفت مولد از طریق پژوهشکده در اختیار مراکز مذکور قرار گیرد و همچنین اداره کل دامپزشکی خوزستان دستورالعمل ها و استانداردهای بهداشتی را به مراکز تکثیر میگوی استان ابلاغ کند و با رعایت پروتکل ها و انجام ممیزی مراکز تکثیر این مسئله حل شود و حتی امکان صادرات بچه میگو به استان های میگوپرور برای تکثیرکنندگان  فراهم شود.
مدیرکل شیلات خوزستان با تاکید بر اینکه برای احیاء مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان باید خود را ملزم به اجرای همه دستورالعمل ها بدانیم ادامه داد: در سال جاری یک تقویم برای کلیه فعالیت های اجرایی در مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان برنامه ریزی شده است و تمامی موارد آموزشی، بازدید ها، آماده سازی و زمان بندی ذخیره سازی و پرورش در آن قید شده است.

۱۵ دی ۱۳۹۹ ۱۶:۰۵
تعداد کلیک: ۴۹۰

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
 
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *  
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500