تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

برگزاری کارگاه آموزشی بیماری های ماهیان سردابی در اداره کل شیلات
کارگاه آموزشی بیماری های ویروسی ماهیان سردابی با تاکید بر بیماری VHS با حضور معاون آبزی پروری، کارشناسان دامپزشکی، بهره برداران مجتمع سردابی سربازار اندیکا در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، در این کارگاه آموزشی موضوعاتی همچون رعایت دستورالعمل های بهداشتی، راه های پیشگیری از این بیماری و بیماری های ویروسی lHN و lPN توسط علیشاهی استاد بهداشت و بیماری های دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز ارائه شد.

بهرام گندمی، رئیس گروه آموزش و ترویج شیلات خوزستان، ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان بر لزوم برگزاری این کارگاه های آموزشی تاکید داشت و افزود: انتقال دانش فنی به پرورش دهندگان در روش های مختلف پرورش آبزیان و بسترسازی آموزش از طریق فضای مجازی و وبینار جزو اولویت های ما در اداره کل شیلات استان است.

میرزایی، معاون آبزی پروری در ادامه بیان داشت: FAO مهم ترین چالش در مسیر توسعه آبزی پروری را بحث بیماری ها عنوان کرده است و همچنین رشد و توسعه نیازمند برخی زیر ساخت ها است که موضوعات بیماری های آبزیان و کنترل الزامات بهداشتی به سازمان دامپزشکی واگذار شده است.

معاون آبزی پروری، تصریح کرد: از سال 1990 روند توسعه آبزی پروری در دنیا رشد چشمگیری داشته است و استان خوزستان با تولید فعلی 80 هزار تن در آبهای داخلی، به دنبال آن است که تا سال 1420 این رقم را به 300 هزار تن افزایش دهد.

وی، به چشم انداز توسعه شیلات استان اشاره کرد و گفت: تا سال 1404 کل تولید ماهیان سردابی استان  به 8 هزار تن خواهد رسید.

همچنین کارشناسان دامپزشکی استان در خصوص برنامه های این اداره برای جلوگیری از شیوع بیماری های ویروسی توضیحاتی را ارائه دادند و در بخش پرسش و پاسخ  به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داده شد.

گفتنی است، این کارگاه آموزشی با استقبال بهره برداران مجتمع سردابی سربازار اندیکا مواجه شد و در پایان پس از بحث و تبادل نظر و ارائه راهکارها، تقاضا کردند به منظور ارتقا و به روزرسانی دانش تخصصی این کارگاه ها ادامه داشته باشند.

۱۷ دی ۱۳۹۹ ۱۶:۳۵
تعداد کلیک: ۵۱۹

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500