تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

در صورت موافقت محیط زیست ؛ گونه های جدید آبزی به سبد غذایی خوزستانی ها می آیند
مدیرکل شیلات خوزستان، از پیگیری جهت اخذ موافقت محیط زیست استان برای تغییر گونه های پرورشی و جایگزین نمودن گونه های جدید ماهی از جمله تیلاپیا و کپورماهیان هندی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات صادرات و بازاریابی فروش ماهیان گرمابی با حضور مدیرکل شیلات و اتحادیه های آبزی پروری استان در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.
فتح اله ابوعلی، بسته بودن مرز عراق و کاهش شدید صادرات آبزیان را چالش اصلی تولید کنندگان دانست و افزود: طی رایزنی ها با استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مسئله بازگشایی مرز عراق به زودی از طریق کمیسیون کشاورزی مجلس پیگیری می شود.
مدیرکل شیلات خوزستان بر استفاده از ظرفیت بازارهای داخلی و بومی تاکید کرد و بیان داشت: فرهنگ سازی و بالا بردن سرانه مصرف آبزیان در قالب تبلیغات و برنامه های صدا و سیما، برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه ها، فضای مجازی و بیلبورد های سطح شهر در حال پیگیری است.
ابوعلی، نیازسنجی بازار و شناسایی ذائقه مردم را در فرآوری و طبخ غذاهای شیلاتی مهم برشمرد و گفت: نباید همه تمرکز پرورش دهندگان بر روی کپور ماهیان باشد در حالی که ماهیان لذیذ و خوشمزه ایی وجود دارد که هنوز معرفی نشده اند.
وی ضمن تشکر از همکاری های قبلی محیط زیست استان اعلام کرد: به دنبال اخذ موافقت محیط زیست استان برای تغییر گونه های پرورشی و جایگزین نمودن گونه های جدید ماهی از جمله سی باس، تیلاپیا و کپور ماهیان هندی هستیم.
ابوعلی، اظهار داشت: این دو گونه بازار پسندی و امکان فراوری و صادرات بسیار بالایی دارند و با استفاده از تکنیک های اصلاح نژاد و علم ژنتیک می توان کلیه عوامل مهاجم را حذف کرد و ماهیان مرغوب و با کیفیت به دست مصرف کنندگان رساند.
مدیرکل شیلات خوزستان همچنین خواستار، ارتقا دانش فنی تولید و بهینه سازی کارخانجات فرآوری استان و بهبود روش های بازاریابی محصولات از طریق اتحادیه ها شد.

۲۴ دی ۱۳۹۹ ۱۰:۳۵
تعداد کلیک: ۵۳۹

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500