تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

دیدار مدیر کل شیلات با نماینده ولی فقیه در خوزستان
مدیر کل شیلات خوزستان با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، فتح اله ابوعلی، مدیرکل شیلات خوزستان، در این دیدار ضمن تشریح دستاوردها، اقدامات و چالش های آبزی پروران گزارشی از آخرین وضعیت شیلات استان مطرح کردند.
ابوعلی بیان کرد: خوزستان از رتبه نخست آبزی پروری برخوردار است و با توجه به پتانسیل های ارزشمند استان، توسعه پایدار آبزی پروری جزو اولویت های شیلات خوزستان است.
وی افزود: برنامه‌های خوبی برای حفظ اشتغال موجود در دریا، بازسازی ذخایر دریایی، احداث بنادر صیادی، لایروبی بنادر در نظر گرفته شده است که با مشارکت مسئولان محلی، جامعه صیادی و سازمان شیلات ایران این امر محقق خواهد شد.
مدیر کل شیلات خوزستان، عمده مشکلات آبزی پروران را گرانی نهاده‌های آبزی، افزایش هزینه‌های تولید و توقف صادرات آبزیان پرورشی از مرزهای تجاری چذابه و شلمچه عنوان کرد.
وی به چشم انداز شیلات خوزستان در آینده اشاره کرد و گفت: برنامه هایی برای توسعه تولیدات شیلات در خوزستان تدوین شده است و طبق برنامه پرورش متراکم ماهی در قالب هشت سایت در هشت شهرستان اندیکا، مسجدسلیمان، لالی، گتوند، شوشتر، بهبهان، دزفول و اندیمشک هدفگذاری شده است که ظرفیت تولید هر سایت در سال حدود ۱۰هزار تن  است. 
ابوعلی با بیان اینکه، باید با سیاست گذاری و برنامه ریزی اصولی مشکلات بخش آبزی پروری مرتفع شود گفت: علی رغم مشکلات و محدودیت های مالی از همه ظرفیت ها برای اجرایی شدن پروژه های ناتمام شیلات تا پایان سال استفاده می کنیم.

آیت الله موسوی فرد نیز ضمن تقدیر از خدمات و تلاش های انجام شده به اهمیت صنعت آبزی پروری در معیشت و اشتغالزایی اشاره و بر لزوم  تسریع در رسیدگی به مطالبات مردمی در این حوزه تأکید کرد.

۲۷ دی ۱۳۹۹ ۱۲:۰۵
تعداد کلیک: ۵۶۷

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
 
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *  
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500