تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

مدیر کل شیلات استان خبر داد : ورود کشتی تحقیقاتی فردوس به صیدگاه های خوزستان
مدیرکل شیلات خوزستان، از ورود کشتی تحقیقاتی فردوس در آینده نزدیک به صیدگاه های استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، فتح اله ابوعلی در دومین‌ جلسه کارگروه صید و بنادر ماهیگیری استان با اعلام این خبر گفت: کشتی تحقیقاتی فردوس به منظور بررسی ذخایر دریایی به زودی وارد صیدگاه های استان می شود.
وی، هماهنگی دستگاه های ذیربط برای فعالیت این کشتی علمی تحقیقاتی را خواستار شد.
ابوعلی، با بیان اینکه کشتی مذکور در دریای عمان و خلیج فارس، اقدامات پژوهشی مرکز تحقیقات شیلات کشور را انجام می دهد افزود: این کشتی  پس از گذر از استان های هرمزگان و بوشهر وارد خوزستان خواهد شد‌.
مدیرکل شیلات خوزستان تاکید کرد: مجموعه اطلاعات و دستاوردهای این حرکت علمی - پژوهشی به تصمیم گیری های ما در شیلات کمک بسیار ارزنده ای می کند.
ابوعلی، کاهش ذخایر آبزیان در مناطق مختلف و هشدارهای لازم جهت بکارگیری دریابست ها را از دیگر مزایای ورود این کشتی تحقیقاتی برای صنعت شیلات برشمرد.
این مقام مسئول همچنین، در ادامه صحبتهایش، فعالیت شناور‌های غیر مجاز را از چالش‌های پیشِ روی جامعه صیادی بیان کرد و افزود: امیدواریم باهمکاری سایر نهادها و ادارات مرتبط از آن جلوگیری بعمل آید.
ابوعلی، با اشاره به مشکلات سوخت شناورهای صیادی، از رایزنی ها جهت رفع مشکلات سامانه سوخت شناورها و ارتقای بازه زمانی ثبت سفارش از یک ماه به دو ماه خبر داد‌.
مدیرکل شیلات خوزستان اظهار کرد: ساماندهی عرضه ی آبزیان در بنادر صیادی توسط شناورهای صیادی و جلوگیری از فروش غیرمجاز آبزیان نیز از جمله اقدامات در حال  انجام است‌.
وی افزود: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان، جهت تکمیل علایم دریانوردی در آبراه رودخانه بهمنشیر در روزهای آینده قول مساعد داده که امیدواریم هر چه زودتر این مهم اجرایی شود.
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان نیز در این جلسه گفت: سوخت یارانه ای باید با رعایت ضوابط و به موقع به شناورها برسد و منجر به عرضه آبزیان در بازار شود.
حیاتی، بیان داشت: باید سیستم کنترل و نظارت بر عرضه درست آبزیان تعریف و این مسئله به جد پیگیری شود.
این مقام مسئول، در خصوص ورود کشتی تحقیقاتی فردوس به استان افزود: مرزبانی از هم اکنون مجوزها و هماهنگی های لازم در سطح ملی و ستاد کل نیروهای مسلح را باید انجام دهد.
وی، با اشاره به برخورد اخیر با تعدادی از صیادان متخلف در شهرستان آبادان خاطرنشان کرد: براساس قانون با متخلفان برخورد و به دستگاه قضا معرفی می شوند .
گفتنی است، در این جلسه مدیر کل بنادر وکشتیرانی، معاون صید و ماهیگیری استان، رییس پخش  فرآورده های نفتی آبادان، مدیر عامل اتحادیه تعاونی های خدماتی صیادی استان نیز حضور داشتند که به بحث و تبادل نظر پیرامون مشکلات صید غیرمجاز و سامانه سوخت شناورهای صیادی پرداختند.

 

 

۲ بهمن ۱۳۹۹ ۱۰:۰۵
تعداد کلیک: ۴۷۵

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500