تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

مشاور وزیر جهاد کشاورزی : پرورش گونه های آبزیان در مجتمع پرورش میگو چوئبده آبادان /سرمایه گذاری شرکتهای اقماری جهاد کشاورزی در مجتمع پرورش میگو آبادان
مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: پرورش ماهیان دریایی در مجتمع پرورش میگو چوئبده آبادان پس از طرح و پیگیری از طریق سازمان های دامپزشکی و شیلات اجرایی می شود.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، محمدرضا قدسی مشاور وزیر جهاد کشاورزی، در حاشیه بازدید از مجتمع پرورش میگو چوئبده آبادان، از ورود برخی از شرکت های اقماری جهاد کشاورزی برای سرمایه گذاری و مشارکت با فعالان عرصه آبزی پروری در مجتمع چوئبده آبادان خبر داد.

قدسی که به اتفاق، سیستانی، مدیرکل دفتر حفظ و بهسازی منابع دریایی و نادری، معاون صید و امور صیادی سازمان شیلات ایران، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیر کل شیلات خوزستان و مسئولان محلی از مجتمع چوئبده آبادان و روند اجرای لایروبی کانال آبرسان اصلی شماره ۴ مجتمع و مزارع کانال شماره پنج بازدید کرد، گفت:  تنها 20 مزرعه از 120 مزرعه مجتمع پرورش میگوی چوئبده درسال جاری فعال بوده اند. در این حوزه مشکلاتی وجود دارد که مسئولان مربوطه باید آنها را پیگیری کنند.

وی، با بیان اینکه موضوعات مطروحه و مشکلات حوزه آبزی پروری و کشاورزی شهرستان آبادان را با همسویی، همگرایی و همفکری حل می کنیم افزود: بخشی از این پیگیری ها  باید در سطح کلان کشور و به صورت ملی انجام شود و این مسئله در بازگشت به تهران و در گفتگو با وزیر جهاد کشاورزی بررسی و دنبال می شود.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به زمینه ساز بودن اشتغال قریب به 6 هزار نفر لذا این کار با هدف رونق کسب و کار انجام می شود.

قدسی، مهمترین برنامه وزارت جهاد کشاورزی را،  ورود پر توان و قوی در بازارهای صادراتی خواند و تاکید کرد: هدف ما این است ضمن حفظ تولید، در افزایش صادرات محصولات حضور فعالی داشته باشیم.

قدسی، همچنین ضمن بازدید از روند اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری و ۲۳ هزار و ۵۰۰ هکتاری شهرستان آبادان گفت: مشکلاتی در این پروژه از سوی کشاورزان مطرح شد که مورد بررسی قرار می گیرد.

وی همچنین در پایان سخنانش به تفاهم‌نامه این وزارت خانه با سازمان ثبت اسناد و املاک، اشاره کرد و افزود: ‌مشکل اسناد زمین های کشاورزی از طریق این تفاهمنامه قابل پیگیری و حل شدن است.

* نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی:  خواهان تغییر کاربری مجتمع میگو چوئبده آبادان هستیم

نماینده حوزه  انتخابی مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، نیز گفت: مجتمع هایی از جمله جهاد نصر در این مهم ورود کرده و پشتیبانی کنند تا  زنجیره تولید در آبزیان ایجاد شود.

جلیل مختار اظهار کرد: در این زنجیره می توانیم بازاریابی بسیار خوبی در سطح کشور و همچنین استان  داشته باشیم.

وی افزود: مجتمع چوئبده آبادان در بحث پرورش میگو موفق نبوده است، باید از گونه های جایگزین استفاده کنیم، از این رو خواهان تغییر کاربری مجتمع میگوی چوئبده به آبزی پروری هستیم.

فرماندار ویژه آبادان نیز در ادامه پیرامون مجوز انحصاری مجتمع پرورش میگو چوئبده آبادان اظهار کرد: سالهاست  این موضوع دغدغه و گرفتاری پرورش دهندگان شده است لذا مدیران تحت عنوان ترک فعل باید توضیحات لازم را ارائه بدهند.

سید زین العابدین موسوی گفت: موضوع تغییر کاربری مجتمع چوئبده آبادان، در بازدیدهای گذشته مقامات کشوری هم مطرح شد، اما با وجود وعده های فراوان مسئولان تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: شهرستان آبادان دارای پتانسیل های بالقوه  فراوانی است که می توان در جهت اشتغالزایی جوانان از آن بهره گیری کرد از این رو باید تلاش شود تا مشکلات کنونی مجتمع پرورش میگو چوئبده حل و فرصت اشتغالزایی بیشتری در اختیار جوانان منطقه قرار گیرد.

۷ بهمن ۱۳۹۹ ۰۹:۰۵
تعداد کلیک: ۵۳۰

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500