تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

تشکیل کارگروه رفع معارضین مجتمع آزادگان کارون / اراضی ملی نباید در قُرق افراد متنفذ باشند
مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: با افتتاح پروژه فاز دوم مجتمع پرورش ماهی آزادگان در منطقه محروم کوت عبدالله ۳ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۲ هزار نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار می شوند.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، مجتبی یوسفی در نشست بررسی مسائل و مشکلات فاز دوم مجتمع پرورش ماهی آزادگان کارون، که فرماندار شهرستان کارون، مدیر کل شیلات خوزستان، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان، نماینده دادستان، اتحادیه تعاونی های آبزی پروری و جمعی از مسئولان محلی در محل فرمانداری شهرستان کارون حضور داشتند گفت: ۳۲ هزار میلیارد تومان برای حمایت از اشتغال در بودجه ۱۴۰۰ مصوب شده که با محوریت شورای برنامه ریزی شهرستان ها و در استان ها توزیع می شود.
یوسفی بر ضرورت تشکیل کارگروهی  برای رفع مشکلات این پروژه و سرمایه گذاری برای ایجاد این گونه مجتمع های پرورشی تاکید کرد.
این مقام مسئول خاطر‌ نشان کرد: تعاونی ها باید شرایط را برای تغییر اعضا تسهیل کنند. با راه اندازی این پروژه و رونق اقتصادی در منطقه، معارضین نیز همکاری خواهند کرد.
یوسفی، با اشاره به اینکه این زمین ها اراضی ملی هستند و در کوتاه ترین زمان ممکن باید تعیین تکلیف شوند خاطرنشان کرد: در صورتی که افراد بومی هیچ آورده ای نداشته باشند، باید به سمت سرمایه گذار پیش برویم.
وی افزود: این اراضی برای ایجاد اشتغال تعیین شده اند نه اینکه فرصتی برای دلال بازی افراد با نفوذ، لذا نباید مانند خیلی از زمین ها به اسم اشتغال و مسکن مهر در قُرق افراد متنفذ قرار گیرند.
مدیر کل شیلات خوزستان  نیز در این  نشست، از تشکیل کارگروهی با همکاری نهادها و ادارات مربوطه، مراجع قضایی و نیروی انتظامی در رفع مشکلات معارضین مجتمع پرورش ماهی آزادگان کارون خبر داد.
فتح‌اله ابوعلی، اشتغال را  یکی از چالش های عمده استان خوزستان بیان کرد و گفت: زیرساخت های فاز دوم پروژه مجتمع پرورش ماهی آزادگان فراهم شده از این رو  بهره برداری از این طرح، به مدت یک الی ۲ سال همت و تلاش مضاعف را می طلبد.
این مقام مسئول تصریح کرد: اراضی مجتمع پرورشی آزادگان از طریق قانونی و از اراضی ملی تامین شده  و کلیه حق و حقوق استثنائات در فاز یک پرداخت شد.
مدیرکل شیلات خوزستان ادامه داد: اتحادیه ها و تعاونی های تشکیل شده در این مجتمع موظف به حل و فصل مشکلات معارضین از طریق مراجع قضایی هستند.
ابوعلی گفت: از دهه ۷۰ همزمان با آغاز فاز اول این طرح، بحث معارضین شروع شد و تاکنون براساس مستندات تمامی اهالی منطقه در این بازه زمانی احقاق حق شده اند.

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ۰۹:۳۵
تعداد کلیک: ۴۸۵

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
 
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *  
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500