تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

بهره برداری از پروژه ۱۷۵ تنی پرورش ماهی خاویاری گتوند تا پایان سال جاری
مدیر کل شیلات خوزستان از بهره برداری پروژه ۱۷۵ تنی پرورش ماهی خاویاری، شهرستان گتوند تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، فتح اله ابوعلی اظهار کرد: پروژه ۱۷۵ تنی پرورش ماهی خاویاری گتوند که  از سال گذشته آغاز شد، اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال جاری افتتاح می شود‌.

ابوعلی، مجموع سرمایه گذاری این پروژه را بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:  با افتتاح این پروژه اشتغال زایی ۲۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۰ نفر غیر مستقیم فراهم می شود.

وی افزود: مساحت این مزرعه پرورش ماهیان خاویاری ۲۰ هزار متر مربع است که  ۱۷۵ تن گوشت و ۵ تن خاویار در سطح زیر کشت ۶ هزار متر مربع آن تولید می شود.

مدیرکل شیلات خوزستان، همچنین از کلنگ‌زنی پروژه تکمیل مجتمع ۲ هزارو ۵۰۰ تنی پرورش ماهیان سردابی اندیمشک، با مساحت ۳۱.۵ هکتار خبر داد .

ابوعلی گفت: این مجتمع پرورشی‌ دارای ۲۵ مزرعه ۱۰۰ تنی است که با بهره برداری کامل از این پروژه، یکهزار نفر ( ۲۵۰ نفر مستقیم و ۷۵۰ نفر غیرمستقیم) مشغول به کار می شوند.

این مقام مسئول افزود: اقدامات زیر بنایی پروژه توسط  اداره کل شیلات خوزستان  با  اعتباری بالغ بر ۸۰   میلیارد ریال در سالهای گذشته انجام شد که به شهرک کشاورزی تحویل و به سرمایه گذار واگذار گردید.

ابوعلی، با بیان اینکه در این بازه زمانی، بخشی از این مجتمع نیمه کاره دچار فرسودگی شده بود، ازکلنگ زنی فاز تکمیلی و مزارع این مجتمع خبر داد. 

وی افزود: در این مجتمع ماهی، قزل آلای رنگین کمان، کپور ماهیان و ماهیان خاویاری گونه فیل ماهی تولید می شوند.

۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ۰۹:۲۵
تعداد کلیک: ۷۱۳

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500