تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

حمایت تمام قد بانک کشاورزی خوزستان از شیلات
نشست رفع موانع و مشکلات بانکی پرورش دهندگان با حضور مدیرکل شیلات خوزستان، معماریان، مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان و هیئت همراه، بهره برداران و پرورش دهندگان در مجتمع تکثیر و پرورش میگو چوئبده آبادان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان،  فتح اله ابوعلی در آغاز این نشست، ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مبارک  فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مشکلات زیادی در شهرستان آبادان در حوزه  صید و صیادی و آبزی پروری به خصوص در بخش پرورش میگو وجود دارد که طی جلسات متعدد با استاندار، نمایندگان و فرمانداران مشکلات به صورت مستمر پیگیری می شود.
ابوعلی با اشاره به ظرفیت های غیر فعال موجود در مجتمع تکثیر و پرورش میگو چوئبده، بر لزوم رفع موانع و مشکلات سد راه فعال سازی مجتمع با تمام توان تاکید کرد.
مدیر کل شیلات خوزستان بکار بردن  طرح نرسری را مهم برشمرد و گفت: ویروس عامل بیماری است، اما عامل تشدید و ظهور فصلی بیماری ها، شرایط اقلیمی منطقه مانند درجه حرارت آب است که با استفاده از طرح نرسری می توانیم پارامترهای محیطی را کنترل کنیم و جلوی تلفات غیر منتظره را بگیریم‌.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سیاست‌ هایی که در فصل گذشته تولید اجرایی شد اعم از بکارگیری طرح نرسری، کنترل بیماری ها، همت پرورش دهندگان در احداث گلخانه ها انگیزه ای مضاعف برای راه اندازی سایر مزارع پرورشی شده است.
وی افزود: برای حمایت از ایده ها و طرح های نوین در حوزه تولید آمادگی خود را اعلام می‌کنیم‌.
مدیر کل شیلات خوزستان با بیان اینکه یکی از اهداف ما رفع مشکلات بانکی پرورش دهندگان و تولیدکنندگان است، بر ضرورت حمایت مالی از بهره برداران، تکمیل و تجهیز مزارع  پرورشی، تامین سرمایه در گردش و تقویت بنیه مالی بهره برداران، امهال در بازپرداخت وام های دریافتی تاکید کرد.
ابوعلی، در خصوص استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در مزارع پرورش میگو افزود: در همین راستا برای احیای این مجتمع  با همکاری پژوهشکده میگوی کشور، پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور، شرکت های دانش بنیان، طرحی جدید برنامه ریزی شده که امیدواریم اجرایی شود.
مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان، در ادامه این نشست، ضمن استقبال از حمایت حداکثری از تمام حلقه های تکثیر و پرورش میگو در آبادان، از تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان تولیدکنندگان میگو، شیلات و بانک کشاورزی در هفته جاری به منظور رفع مشکلات حوزه صید و صیادی و آبزی پروری خبر داد.
معماریان بیان کرد:  با توجه به اینکه جنس و ماهیت کار بهره برداران، با نوع تخصص و رسالت ما همخوانی دارد، این اطمینان را به شما می دهیم که در زمینه تامین مالی هیچ دغدغه ای نداشته باشید.
وی خاطر نشان کرد: طی سالهای قبل خطوط اعتباری کم بهره ای داشتیم و نرخ های ترجیحی را تزریق می کردیم که این روند چندسالی متوقف شد و لازم است در سطح  ملی پیگیری شود.
مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان اظهار داشت: مواردی از جمله: افزایش سقف ضمانتی شعبه، تجهیز، نوسازی و خرید شناورهای صیادی، ارائه تسهیلات معیشتی و رفاهی به صیادان و آبزی پروران در حال پیگیری و اقدام است.

۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ۰۹:۳۵
تعداد کلیک: ۴۹۹

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500