تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

مدیر کل شیلات خوزستان : سرمایه گذاری بر روی پرورش ماهیان دریایی در سواحل
مدیر کل شیلات خوزستان در نشست تخصصی گفت: طرح نرسری میگو در برنامه‌ انتخاب تولید کنندگان برتر شیلات و همچنین پرورش ماهیان دریایی در سواحل پیشنهاد می شود.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، در راستای برگزاری سی و پنجمین دوره انتخابات نمونه های ملی بخش کشاورزی، نشست تخصصی هم اندیشی و تبادل نظر میان برگزیدگان بخش کشاورزی و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در حوزه شیلات و آبزیان به صورت آنلاین برگزار شد.

فتح اله ابوعلی، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، از تولید کنندگان برتر شیلات خوزستان که در سطح کشور افتخار آفرینی کردند تشکر و قدردانی کرد.

وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی استان خوزستان در بخش شیلات ظرفیت های مغفول بسیاری وجود دارد که نیاز به سرمایه گذاری و حمایت دارد.

مدیرکل شیلات خوزستان، با ابراز خرسندی از این دستاوردها گفت: ما تجربیات تولیدکنندگان نمونه را به کار می گیریم تا بتوانیم در سال های آتی در موضوعات جدید شیلات برگزیدگان بیشتری را معرفی کنیم.

ابوعلی با بیان اینکه گونه‌های بومی در حال انقراض از طریق بیوتکنولوژی و روش های نوین تکثیر، حفظ و بازسازی شده اند تصریح کرد: در حال حاضر پنج گونه ماهی بومی از جمله شیربت و بنی در مرکز تکثیر ماهیان بومی دشت آزادگان تکثیر و پرورش داده می شوند.

وی بیان داشت: به منظور حفظ ذخایر این گونه های ارزشمند هر ساله در رودخانه ها، مخازن آبی و تالاب‌های استان رهاسازی صورت می گیرد و در سال گذشته حدود ۲۵ میلیون قطعه بچه ماهی در این منابع آبی رهاسازی شد.

این مقام مسئول، با اشاره به اقدامات جدید شیلات در سال جاری، طرح نرسری میگو در مرکز چوئبده آبادان را یکی از فعالیت های بسیار موفق اعلام کرد و اظهار داشت: با بهره مندی از این طرح، علیرغم کنترل بیماری لکه سفید در مزارع از میانیگن رشد و تولید بسیار بالایی برخوردار بودیم.

مدیر کل شیلات خوزستان در این نشست پیشنهاداتی از جمله: قرار گرفتن طرح نرسری میگو در برنامه‌ انتخاب تولید کنندگان برتر شیلات در سطح ملی و استانی و همچنین پرورش ماهیان دریایی در ساحل را مطرح کرد.

وی در پایان گفت: در شهرستان آبادان با بکارگیری طرح پرورش ماهیان دریایی در ساحل، علاوه بر سی باس، ماهی صبیتی و شانک نیز پرورش داده می شوند و می تواند الگوی خوبی در بحث تجاری‌سازی صنعت شیلات عنوان شود.

۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ۱۳:۰۰
تعداد کلیک: ۴۶۳

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500