تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

با حضور رییس سازمان شیلات ایران ؛ احداث استخرهای پرورشی و تاسیسات فنی شهرک شیلاتی اندیمشک آغاز شد
در آیینی با حضور رییس سازمان شیلات ایران، استاندار خوزستان، نماینده مردم اندیمشک، رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و مدیرکل شیلات خوزستان، عملیات اجرایی احداث استخرهای پرورشی و تاسیسات فنی شهرک شیلاتی اندیمشک آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این مراسم گفت: امروز شاهد عملیات اجرایی مرکز آبزی پروری شمال خوزستان به عنوان بزرگترین مرکز هستیم و با توجه به برنامه هایی مانند احداث پایانه صادراتی، سردخانه ها و موارد از این دست امیدواریم این مجتمع تبدیل به یک شهرک آبزی پروری شود.

ایشان اظهار امیدواری کرد: با پیگیری های انجام شده  و هزینه هایی که  از محل صندوق توسعه و تبصره ۱۸ تامین شده، طی  ۶ ماه آینده ظرفیت تولید ماهیان سردابی به ۳ برابر برسد.

شریعتی، با بیان اینکه هم اکنون آمار تولید ماهیان سردابی در استان  یکهزار و ۴۰۰ تن است افزود: با احداث  مجتمع شیلاتی اندیمشک، ۲ هزار و ۶۰۰ تن به تولید ما افزوده می شود؛ که کار بسیار ارزنده ای است و برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم در این طرح فرصت شغلی ایجاد می شود.

فتح اله ابوعلی مدیر کل شیلات خوزستان نیز  در این مراسم، مساحت کل این مجتمع شیلاتی 31/5 هکتار ( در  ۱۱ و نیم کیلومتری اندیمشک)؛ با ظرفیت تولید سالانه دو هزار و ۵۰۰ تن ماهیان سردابی( گونه قزل آلای رنگین کمان)  اعلام کرد.

ابوعلی، تاریخچه این مجتمع شیلاتی را  بیش از یک دهه قبل خواند و گفت: به دلایل مختلف این پروژه بزرگ راکد مانده است.

وی گفت: مجموعه شیلاتی اندیمشک چند سال پیش برای ترغیب بیشتر سرمایه گذاران به شرکت شهرک های کشاورزی واگذار شدکه اینک با ورود سرمایه گذار در حال فعال شدن است.

مدیر کل شیلات خوزستان به وضعیت کنونی این مجتمع شیلاتی اشاره کرد و گفت:  زیرساخت های اساسی  آن کامل شده  ولی  ساخت استخرها و تکمیل تاسیسات و نواقص کار همچنان باقی مانده است.

ابوعلی  بیان کرد: با توجه به سهم اندک و نیم درصدی خوزستان در تولید ماهیان سردابی در کشور، بهره برداری از این طرح اهمیت بسزایی در تولید و ارتقاء جایگاه استان خواهد داشت.

وی همچنین،‌ میزان تولیدات ماهیان سردابی سال گذشته استان را  یک هزار تن برشمرد که این رقم در سال جاری با افزایش ۴۰ درصدی به ۱۴۰۰ تن رسیده است.

مدیر کل شیلات خوزستان بیان کرد: بهره برداری از این پروژه  دو هزار و ۶۰۰ تن به ظرفیت تولیدی ما  اضافه خواهد کرد و اگر به روش فوق متراکم کار کنیم ، این میزان تا ۳ هزار و ۵۰۰ تن می رسد.

ابوعلی، از اجرایی شدن فاز اول مجتمع شهرک های شیلاتی اندیمشک در خرداد ماه خبر داد و گفت: کل این مجتمع نیز، در شهریورماه سال ۱۴۰۰ در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید‌.

وی افزود : این مجتمع به عنوان اولین زنجیره تولید شیلاتی استان، در بخش تولید، فرآوری، سردخانه، بسته بندی و صادرات است و با احداث بار انداز  و خرید تولیدات شیلاتی منطقه نقش محوری در توسعه شیلات منطقه شمال استان ایفاء خواهد کرد.

ایشان همچنین به پروژه بزرگ دیگری در زمینه تولید ماهیان سردابی در شهرستان اندیکا اشاره کرد و با بیان اینکه در حال حاضر فاز اول آن با ظرفیت ۷۷۰ تن به بهره برداری رسیده و زیر ساخت های فاز دوم آن هم به ظرفیت ۸۰۰ تن آماده و ظرف دوماه آینده به بهره برداری خواهد رسید. ظرفیت استان در تولید سردابی را همانند سایر فعالیت های شیلاتی با اهمیت دانست.

گفتنی است، در آیین احداث استخرهای پرورشی و تاسیسات فنی شهرک های شیلاتی اندیمشک،  معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرکل اداره کار و رفاه اجتماعی استان، مدیرکل محیط زیست خوزستان، فرماندار اندیمشک و جمعی از مسئولان استانی نیز حضور داشتند.

تصاویر مرتبط

۲۲ بهمن ۱۳۹۹ ۲۲:۰۰
تعداد کلیک: ۵۲۴

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
 
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *  
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500