تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

رییس سازمان شیلات ایران : نقش ظرفیت شیلاتی در توسعه اقتصادی استان برجسته تر شود
رییس سازمان شیلات ایران گفت: ظرفیت استان خوزستان بسیار بالاست و باید اقدامات بیشتری انجام دهیم تا بتوانیم نقش ظرفیت شیلاتی را در توسعه اقتصادی استان برجسته تر کنیم.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، رییس‌سازمان شیلات ایران مهمترین دستاورد سفر خود به خوزستان را بازدید از پروژه های عمرانی و انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه مرکز توسعه و توان افزایی شیلات ایران اعلام کرد‌.

نبی اله خون میرزابی اظهار کرد: انعقاد تفاهم نامه سه جانبه با مشارکت استانداری خوزستان و معاونت کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه مهمترین دستاورد این سفر بود.

خون میرزایی، به نقش اساسی  وزارت تعاون کار و رفاه برای فعالیت  تشکل‌هایی که بتوانند حلقه‌های مختلف زنجیره های تولید و ارزش این صنعت را افزایش دهند اشاره کرد و گفت: مراحل مختلف این فرایند با پیگیری‌های اداره کل شیلات خوزستان، استانداری و اداره کل تعاون کار و رفاه استان به نتیجه خواهد رسید.

خونمیرزایی تصریح کرد: گام مهم دیگر ما در این سفر اجرایی کردن پروژه احداث استخرهای پرورشی و تاسیسات شهرک شیلات اندیمشک است که اخیرا" توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی به سرمایه گذار واگذار شده بود که به دلایلی اثرات اقتصادی آن در آینده منطقه اهمیت بالایی دارد.

وی افزود: همت همکاران برای فعال سازی پروژه ای که سالها مغفول مانده و باعث ایجاد اشتغال و افزایش ظرفیت تولید آبزیان استان می شود، ستودنی است‌.

رئیس سازمان شیلات ایران بیان کرد: بهره برداری از این پروژه ضمن اینکه به عنوان حلقه مرکزی یک زنجیره تولید در شهرستان اندیمشک محسوب می شود، می تواند توسعه یافته و  در کنار زنجیره کامل تولید قرار گیرد.

خون میرزایی، همچنین به پتانسیل مهم فعالیت مراکز تکثیر پرورش ماهی شهید ملکی و مرکز تکثیر ماهیان بومی دشت آزادگان اشاره کرد که ظرفیت خوبی برای شیلات خوزستان و کشور محسوب می شوند‌.

این مقام مسئول تصریح کرد: همکاران ما در وزارت کار رفاه و تعاون معاونت اشتغال و کارآفرینی قرار است دوشادوش اداره کل شیلات اداره کل تعاون  در اسَتان پیگیری کنند تا ظرفیت کار این مراکز تکثیر اّبزیان افزایش یابد.

وی افزود: با توجه به عملیات رهاسازی و تکثیر ماهیان گرمابی، ‌نیازمند تجهیز  آزمایشگاه در خوزستان هستیم.  بهره‌مندی از این ارتباط، ظرفیت جدیدی برای خدمت در کل استان است.

وی خاطر نشان کرد: کیفیت کار به آیتم های فنی، تخصصی،کنترل بهداشتی، کنترل های شیمیایی و پایلوت های اجرایی مختلف در مرکز شهید ملکی شکل خواهد گرفت.

رئیس سازمان شیلات ایران در ادامه  با اشاره به چشم انداز توسعه  شیلات استان گفت: با تکمیل بهره برداری از زیر ساخت های صورت گرفته  در دهه های گذشته، رتبه خوزستان در سال جاری به رتبه اول آبزی پروری کشور ارتقا پیدا کرده است.

خون میرزایی اضافه کرد: خوزستان به تناسب بهره برداری از زیرساخت هایی که در سال ۹۹ در مجتمع های دزفول، آزادگان کارون و اندیمشک اجرایی شده، فاصله خود را با استان های دوم و سوم کشور بیشتر خواهد کرد.

وی افزود: ظرفیت استان خوزستان بسیار بالاست و باید اقدامات بیشتری انجام دهیم تا بتوانیم نقش ظرفیت شیلاتی را در توسعه اقتصادی استان برجسته تر کنیم.

تصاویر مرتبط

۲۲ بهمن ۱۳۹۹ ۲۲:۰۵
تعداد کلیک: ۶۹۲

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500