تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

مدیر کل شیلات خوزستان : صنایع شیلاتی رکن اصلی توسعه هستند
خون میرزایی، رییس سازمان شیلات ایران و معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اولین روز سفر خود به خوزستان به همراه مدیرکل شیلات و مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان از مرکز توسعه و توان افزایی شیلات ایران بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، فتح اله ابوعلی، مدیرکل شیلات استان در حاشیه این بازدید گفت: با توجه به سیاست های توسعه سازمان شیلات و همچنین در راستای حفظ امنیت غذایی مردم، صنایع شیلاتی رکن بسیار مهمی در پیشرفت و توسعه شهرها دارند.

ابوعلی افزود: تاکنون در بخش خصوصی و دولتی سرمایه‌گذاری کلانی در استان خوزستان انجام شده است، که بسیاری از مزارع و مجتمع های پرورش ماهی نیز  با مشارکت فعال بخش خصوصی انجام شده است.

* بیماری آبزیان عامل تهدیدکننده حوزه آبزی پروری

مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه یکی از معضلاتی که صنعت آبزی پروری به ویژه مجتمع های پرورش ماهی را تهدید می کند بحث بیماری هاست خاطرنشان کرد: شناسایی و پیشگیری از بیماری ها برای بخش آبزی پروری رکن اساسی محسوب می شود چون برخلاف سایر گونه های پرورشی همچون دام و طیور، فقط از طریق نمونه برداری و تلفات می توانیم بیماری ها را مشاهده کنیم.

وی ادامه داد: مراودات اقتصادی با کشور عراق انتقال، بیماری ها را تسریع می بخشد و این مسئله اهمیت پیشگیری و کنترل بیماری ها در استان را دوچندان می کند.

* تاکید مدیر کل شیلات خوزستان براحداث یک آزمایشگاه مرجع تشخیص بیماری آبزیان

ابوعلی با بیان اینکه حفظ و حراست از بیماری‌ها به عهده سازمان دامپزشکی است تصریح کرد: در راستای ارتقای توانمندی های تشخیص و پیشگیری از بیماری ها ضرورت یک آزمایشگاه مرجع و کامل که بتواند در تمام زمینه‌های بیماری‌ها فعالیت کند  به شدت احساس می شود.

مدیرکل شیلات خوزستان، هدف از احداث این آزمایشگاه را پیشگیری، شناسایی و درمان بیماری ها عنوان کرد و گفت: این مرکز امکانات زیربنایی مناسبی دارد و تقریباً تمام مراحل تولید از مرحله لارو تا پرورش را به صورت کامل می توانیم مشاهده کنیم.

ابوعلی، امکان دسترسی به مرکز از اقصی نقاط استان و همچنین ایجاد پایلوت های متعدد آموزشی را از دیگر مزایای احداث این کلینیک تخصصی بیان کرد.

 این مقام مسئول، حفظ جایگاه نخست آبزی پروری استان، ارزآوری، امنیت غذایی، اشتغال و سرمایه در گردش را مهم ترین اهداف احداث کلینیک تخصصی، آزمایشگاه و دپارتمان مهارت افزایی برشمرد.

مدیرکل شیلات خوزستان، اظهار امیدواری کرد که این کلینیک تخصصی بتواند خدمت بزرگی به صنعت آبزی پروری به ویژه در استان خوزستان داشته باشد.

براساس این گزارش، در ادامه از واحدهای مختلف مرکز، سالن تکثیر و استخرهای خاکی بازدید به عمل آمد.

گفتنی است، کلینیک تخصصی، آزمایشگاه و دپارتمان مهارت افزایی در مرکز حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان گرمابی و بومی شهید ملکی اهواز راه اندازی شده است. 

تصاویر مرتبط

۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ۱۹:۰۵
تعداد کلیک: ۴۹۶

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500