تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

گامی بزرگ در راستای خودکفایی ؛ تامین پست لارو میگو در خوزستان
مدیرکل شیلات خوزستان، در جلسه کمیته فنی میگو استان گفت: تامین پست لارو میگو در استان،گام بزرگی در راستای خودکفایی، رشد و تولید میگو است.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، فتح اله ابوعلی، سلامت مزارع پرورش میگو را مهم برشمرد و تاکیدکرد: باید زنجیره تولید و ارزش را در منطقه به گونه ای حفظ کنیم که کمترین آسیب و بیشترین بهره وری را داشته باشیم و تمام نقاط ضعف طرح نرسری رفع گردد‌.
ابوعلی گفت: خوشبختانه، در سال جاری، در فصل صید و برداشت میگو با رشد تولید بسیار خوبی مواجه بودیم و امیدواریم سال آینده با کنترل کردن بیماری لکه سفید بتوانیم از تمام ظرفیت های بلااستفاده این مجتمع بهره مند شویم‌.
وی، هدف از اجرای تقویم پرورش میگو را پیشگیری از شیوع بیماری ها در مزارع دانست و اظهار کرد: در صورتی که تمام موارد مهم مانند تاریخ کشت، ذخیره سازی، بازدیدها، تامین پست لارو و حمل آن ها و همچنین اصول بهداشتی را رعایت  نکنیم قطعا دچار مشکل خواهیم شد.
ابوعلی ابراز امیداری کرد: سال 1400، با تامین پست لارو در استان خوزستان، گام بزرگی در راستای خودکفایی، تولید وکنترل بیماری ها در این مجتمع برداشته شود.
مدیر کل شیلات خوزستان، بر ضرورت برگزاری جلساتی جهت رفع موانع و مشکلات مجتمع میگوی چوئبده آبادان تاکید کرد و گفت: دامپزشکی و مرکز تحقیقات، نکات لازم را در خصوص پیشگیری و کنترل بیماری ها قبل از شروع فصل تکثیر میگو یادآوری کنند.
وی همچنین، با اشاره به تاثیر راه اندازی مرکز توسعه و توان افزایی شیلات کشور در خوزستان گفت: مقدمات اولیه حمایت های تسهیلاتی و ارائه تکنولوژی به مجتمع میگوی چوئبده آبادان فراهم شده است.
مدیر کل شیلات خوزستان بیان کرد: حدود ۳۵ مزرعه در مجتمع میگوی چوئبده آبادان فعالیت خواهند کرد که نسبت به سال گذشته، رشد 50 درصدی را در تعداد مزارع خواهیم داشت. امیدواریم گلخانه‌ها نیز به عنوان پایلوت وارد مدار شوند و شروع دوکراپ را در منطقه داشته باشیم.
ابوعلی گفت: راه‌اندازی مراکز تکثیر میگو یکی از برنامه های شیلات است و در شرایط فعلی، علیرغم ضعف ها و مشکلات، با بکارگیری علم، تخصص و امکانات موجود می توانیم رشد چشمگیری در این صنعت داشته باشیم.
گفتنی است، این جلسه به صورت وبینار با حضور مدیر کل دامپزشکی خوزستان، رئیس پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور برگزار شد که مدیر عامل اتحادیه پرورش دهندگان میگو خوزستان و نمایندگان مراکز تکثیر و پرورش میگو در مجتمع آبادان نیز به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود پیرامون موضوع جلسه پرداختند.

تصاویر مرتبط


۴ اسفند ۱۳۹۹ ۱۴:۰۰
تعداد کلیک: ۴۵۹

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
 
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *  
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500