تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

به منظور حفاظت از ذخایر آبزیان ؛ بارگیری ۱۳۰ زیستگاه مصنوعی در بندر صیادی امام خمینی (ره)
مدیر کل شیلات خوزستان از ‌بارگیری ۱۳۰ زیستگاه مصنوعی در بندر صیادی امام خمینی (ره) شهرستان ماهشهر که به زودی در صیدگاه بحرکان هندیجان تخلیه می شوند خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان،  فتح اله ابوعلی در نشست شورای هماهنگی مدیران کل شیلات استان ها، چالش ها و عملکرد صید و بنادر ماهیگیری استان خوزستان را در سال جاری تشریح کرد.

ابوعلی، در این نشست عملکرد یگان حفاظت استان را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: کشفیات انواع ماهی و میگو در سال گذشته بالغ بر 28 هزار کیلوگرم و امسال به حدود 50 هزار کیلوگرم رسیده و می توان گفت یگان حفاظت استان در تمام شاخص ها رشد چشمگیری داشته است.

وی، تعداد متخلفین صید غیر مجاز  سال گذشته را ۸۵۳ نفر خواند که در سال جاری تعداد آنها به  یکهزار و 266 نفر رسیده و افزود: این متخلفین به مراجع قضایی استان تحویل داده شدند و قاطعانه و محکم در برابر تخلفات ایستاده ایم.

مدیر کل شیلات خوزستان خاطر نشان کرد: الزام به نصب ردیاب بر روی شناورها، صیادان خوزستانی را با مشکل مواجه کرده است و در حال حاضر، برای 3 ماه به صورت موقت مجوز دریافت کرده ایم اما این موضوع باید در سطح کلان مرتفع شود.

ابوعلی با اشاره به ناهماهنگی ها و مشکلات سامانه سوخت شناورها اظهار داشت: این مسئله صیادان را کلافه کرده و این موضوعات  باید به صورت ریشه ای و اصولی حل شوند.

وی، با بیان اینکه صیدگاه های مشترک با کشورهای همسایه مشکل ساز شده است گفت: حفظ و نگهداری ذخایر دریایی برای جلوگیری از نابودی آبزیان از اولویت های کاری شیلات است و این‌ مهم باید توسط وزارت امور خارجه  به صورت جدی پیگیری شود.

این مقام مسئول، یادآور شد: در یگان حفاظت، کمبود شدید نیروی انسانی احساس می شود و با توجه به اینکه تعداد زیادی از پرسنل در آستانه بازنشستگی قرار دارند برای تکمیل ظرفیت ها نیاز به نیروهای متخصص و کارآمد داریم.

مدیر کل شیلات خوزستان همچنین با اشاره به آخرین وضعیت میزان صید در استان، گفت: امسال صید میگو با رشد 5 درصدی همراه بوده است و صید ماهیان44 هزار تن و مشابه میزان سال گذشته اعلام شده است.

وی، بر ضرورت لایروبی سالیانه اسکله ها تاکید کرد و گفت: به دلیل شرایط اقلیمی استان خوزستان،  عمده اسکله ها در رودخانه ها و مصب ها که بیشترین میزان رسوب گذاری را دارند واقع شده اند و اگر سالیانه لایروبی نشوند گرفتار می شویم.

این مقام مسئول،‌ تاکید کرد: برای نگهداری و بهره برداری از اسکله ها باید اعتبارات ملی لحاظ شود تا بتوانیم به تعهدات ذاتی خود عمل کنیم.

وی، نبود اعتبارات و بودجه را یکی از عمده ترین مشکلات توقف پروژه ها عنوان کرد و افزود: سه پروژه ملی بنادر صیادی، در بحرکان هندیجان، آبادان و ابوخضیر شادگان به دلیل عدم تامین اعتبار بعد از چند سال همچنان راکد مانده است و علیرغم وعده های فراوان برای افتتاح، هنوز اجرایی نشده است.

فتح اله ابوعلی، در پایان از بارگیری۱۳۰ زیستگاه مصنوعی در بندر صیادی امام خمینی (ره) شهرستان ماهشهر به منظور حفاظت از ذخایر آبزیان خبر داد که به زودی در صیدگاه بحرکان هندیجان تخلیه می شوند و 230 سازه نیز برای سال آینده در نظر گرفته شده است.

شایان ذکر است، نشست شورای هماهنگی مدیران کل شیلات استان های ساحلی، اردبیل، لرستان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان (آب های داخلی) به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

تصاویر مرتبط

 

۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ۰۸:۳۰
تعداد کلیک: ۵۴۲

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500