تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

مدیر‌کل شیلات خوزستان : فعالیت یازده بازار عرضه عمده و خرده فروشی محصولات شیلاتی در استان
مدیر کل شیلات خوزستان در نشست شورای هماهنگی مدیران کل شیلات استان ها، از فعالیت ۱۱ بازار عمده و خرده فروشی محصولات شیلاتی‌ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، وی در خصوص بازار فروش ماهیان در استان خوزستان گفت: یازده بازار به صورت عمده و خرده فروشی در سطح استان فعال هستند؛ ‌همچنین، زنده فروشی ماهیان گرمابی در اهواز، خرمشهر و صادرات آبزیان به استان های همجوار  نیز در حال انجام است.

مدیرکل شیلات خوزستان، سرانه مصرف ماهیان را  18 کیلوگرم خواند و یادآور شد: با توجه به پیامدهای شیوع ویروس کرونا  و بسته شدن مرزها، صادرات آبزیان تحت الشعاع قرار گرفته است و امیدواریم  با وضعیت فعلی، مصرف داخلی افزایش پیدا کند.

ابوعلی، از محدودیت بازار هدف آبزیان و مشکلات صادرات انتقاد کرد و گفت: خوزستان بیشترین میزان ماهیان گرمابی را در کشور تولید می کند.

وی افزود: یکی از چالش های جدی ما با کشور عراق، مبادلات به صورت دلالی و واسطه گری است که هیچ کنترلی بر فرایند تجارت با کشورهای همسایه نمی توانیم داشته باشیم.

ابوعلی، با بیان اینکه در سال گذشته، 24 هزار تن صادرات داشتیم خاطر نشان کردد: تا پایان امسال، 18 هزار تن صادرات را پیش بینی می کنیم که نسبت به سال گذشته، 25 درصد کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: مرزهای تجاری کشور به صورت سلیقه ای، سینوسی و مقطعی باز و بسته می شوند در حالی که تعرفه های سنگینی از تولید کنندگان، دریافت می کنند.

ابوعلی، بر استفاده از ظرفیت بازارچه های  فعال داخلی که قابل رصد و کنترل است تاکید کرد.

وی افزود: نحوه تخصیص نهاده‌ها مورد شکایت، اعتراض و گلایه تولید کنندگان واقع شده و پیشنهاد می کنیم، سهمیه نهاده های شیلات استان، با توجه به بوروکراسی و فرایند پیچیده، به صورت مستقل اعلام‌ و به سازمان جهاد کشاورزی استان ارجاع داده نشود.

ابوعلی، ادامه داد: یکی‌دیگر از مشکلات ما، تامین نهاده ها از طریق کارخانجات است که‌ ما مطلع نمی شویم تا کنترل و نظارت کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: هزینه های سنگین تغییرکاربری برای توسعه بازارهایی که در حاشیه شهرهای استان در اراضی ملی هستند لحاظ می شود که این تعرفه در شهرستان کارون  30 میلیارد ریال هزینه برداشته است.

وی همچنین، با بیان اینکه راه اندازی رستوران شیلاتی با استقبال خوب شهروندان اهوازی همراه بود افزود: به زودی در سایر شهرستان های استان نیز، این گونه رستوران ها احداث می شوند‌.

شایان ذکر است، نشست شورای هماهنگی مدیران کل شیلات استان های ساحلی، اردبیل، لرستان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان ( آب های داخلی) به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ۱۰:۳۰
تعداد کلیک: ۴۸۲

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
 
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *  
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500