تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

خوزستان قدرت اول آبزی پروری کشور / سرمایه گذاری در شیلات ارزان و زودبازده
مدیر کل شیلات خوزستان، کسب مقام اول آبزی پروری در کشور را یکی از افتخارات بزرگ استان عنوان کرد و اظهارداشت: خوزستان قدرت اول آبزی پروری کشور محسوب می شود.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، فتح اله ابوعلی بیان داشت: سال آینده شهرستان ها محوریت فعالیت های شیلات خواهند بود که این مهم، ارتباط و تعامل سازنده با نمایندگان، مدیران و ادارات مربوطه را می طلبد.
ابوعلی در نشست پایانی شورای هماهنگی مدیران  شهرستان ها که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، به گوشه ای از دستاورهای شیلات در سال جاری اشاره کرد.
این مقام مسئول، استقرار مرکز توسعه و توان افزایی شیلات در خوزستان را فرصت بی نظیری برای استان قلمداد کرد.
مدیرکل شیلات خوزستان، عنوان کرد: راه اندازی کارگروه واگذاری امسال کلید خورد و جلسات این کارگروه ها به صورت مستمر پیگیری می شود.
ابوعلی یادآور شد: احیای مجتمع چوئبده آبادان و طرح نرسری میگو نیز یکی از اقدامات ارزشمند ما در سال جاری محسوب می شود.
وی ادامه داد: در راستای پیشبرد اهداف علمی و پژوهشی ارتباط و تعامل خوبی با دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی از جمله دانشگاه خاتم الانبیا بهبهان، دانشگاه شهیدچمران اهواز، دانشگاه علوم دریایی خرمشهر، پژوهشکده آبزی پروری جنوب و پژوهشکده میگوی کشور شکل گرفت.
مدیرکل شیلات خوزستان بیان کرد: رهاسازی ماهیان بومی در بهبود معیشت مردم موثر بوده است و سال آینده هم با کمیت و کیفیت بهتری ادامه می یابد.
ابوعلی گفت: رهاسازی 12 هزار قطعه بچه ماهی در دریا به منظور حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان در سال آینده نیز پیش بینی شده است.
این مقام مسئول، با بیان اینکه سرمایه گذاری در شیلات ارزان و زودبازده است تصریح کرد: افزایش انتظارات و سطح توقعات مردم و مسئولان ناشی از جایگاه برتر شیلات در استان است.
ابوعلی افزود: تقویت بازارهای داخلی با استفاده از ظرفیت صداوسیما، راه اندازی نمایشگاه ها و بازارها به منظور افزایش سرانه مصرف در دستور کار است و در سال آینده توجه ویژه به بازار داخلی از اولویت های مهم شیلات است.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: به دادگستری خوزستان پیشنهاد شده شرایط یکسانی در شهرستان ها در برخورد با تخلفات صیادی و جایگزینی جرایم فراهم شود که مورد استقبال قرار گرفته است.
ابوعلی، خاطرنشان کرد: باید نگاه توسعه نگری کمی و کیفی را سرلوحه فعالیت های خود قرار بدهیم و در این راستا برنامه ها و اهداف شهرستان ها در حوزه های مختلف برای سال ۱۴۰۰ ترسیم و برنامه ریزی و حداکثر تا 10 اریبهشت ماه ارائه شود.
وی تاکید کرد: آمارها باید به درستی و قابل استناد ارائه شود و اولین اولویت کاری ما در سال آتی، بحث آمارهاست و هیچ گونه  قصور و کوتاهی در این زمینه پذیرفتنی نیست.
این مقام مسئول، ضعف صنعت شیلات را در بخش کارخانه های خوراک و کارگاه های فرآوری بیان کرد و گفت: در فراوری و بازار محصولات باید بازنگری شود.
وی، در پایان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات کلیه همکاران، آبزی پروران، صیادان و تشکل های مربوطه و تبریک و تهنیت پیشاپیش سال نو، برای کلیه همکاران آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون کرده و از تلاش و همدلی مدیران در پیشبرد اهداف مجموعه شیلات تقدیر و تشکر کرد.
 
گفتنی است این وبینار با حضور مدیران شیلات شهرستان ها در راستای ارایه اهداف و برنامه های پیشنهادی سال آتی در اداره کل شیلات  خوزستان برگزار شد.

تصاویر مرتبط

۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ۰۸:۳۰
تعداد کلیک: ۴۶۲

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500