تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

مدیر کل شیلات خوزستان : هیچ ارگانی حق صدور مجوز صیادی ندارد
مدیر کل شیلات خوزستان گفت: پیرو دستور استاندار خوزستان، به جز شیلات و محیط زیست هر کدام در حوزه های استحفاظی خود، هیچ ارگانی حق صدور مجوز صیادی ندارد.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، جلسه تخصصی کمیته مدیریت صید استان خوزستان، به ریاست فتح اله ابوعلی و با حضور رییس پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور، روسای ادارات شهرستان های ساحلی، یگان حفاظت از منابع آبزی استان در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

در آغاز این جلسه، نمایندگان جامعه صیادی به بیان مسائل و مشکلات حوزه فعالیت خود پرداختند.

مدیر کل شیلات خوزستان در ادامه بیان کرد: ما در کنار صیادان قرار داریم و معیشت و رفاه  این قشر زحمتکش دغدغه مجموعه شیلات است، اما تصمیم گیری در سطح کلان نیازمند بررسی مسائل به صورت کارشناسی و دقیق است.

ابوعلی تاکید کرد: صیادان مجاز به فعالیت صیادی راه خودشان را از صیادان غیر مجاز جدا کنند و این رویه همکاری قطعا در نوع تصمیم گیری و برخورد ما نقش موثری دارد و آسیب های محتمل را تعدیل خواهد داد.

وی، یادآور شد: صیادان بعد از اتمام فعالیت های صیادی باید تور و ادوات صید را جمع آوری کنند و سد معبر برای شناورهای صیادی ایجاد نکنند.

مدیرکل شیلات خوزستان، به انتشار فیلم هایی در شبکه های اجتماعی مبنی بر نارضایتی صیادان اشاره کرد و گفت: تنها اختلاف جزیی شیلات با صیادان در خصوص نحوه انجام فعالیت های صیادی است و تا جایی که قانون و ضوابط اجازه دهد در جهت تسهیل مسائل و مشکلات صیادان تمام قد حمایت می کنیم.

ابوعلی، افزود: ما پای دردودل و گله های صیادان نشسته ایم اگر چه عده ای سودجو و فرصت طلب علیه آبزی پروری فعالیت می کنند اما باید مسیر درست را دنبال کنیم.

وی با اشاره به نشست ستاد توسعه شیلات با حضور رییس سازمان شیلات ایران و معاون وزیر گفت: پیرو دستور استاندار خوزستان، به جز شیلات و محیط زیست هر کدام در حوزه های استحفاظی خود، هیچ ارگانی حق صدور مجوز صیادی ندارد.

مدیرکل شیلات خوزستان، در خصوص مناطق مجاز صید افزود: به صورت کوتاه مدت و مقطعی مرزبندی هایی به منظور انجام روش صید آلات در سواحل خوریات ماهشهر و منطقه جزرومدی معین می شود.

این مقام مسئول، اذعان داشت: در روش صید آلات، به صورت استاندارد باید اندازه چشمه تور ۵ و یک چهارم اینچ یا ۱۳ سانت و طول تور برای هر قایق ۲۵۰ متر تعیین شده است و اگر بیشتر از این داشته باشد توسط یگان و دیگر نیرو ها ضبط و مشمول جرائم خواهد شد.

ابوعلی، ادامه داد: بعد از اعلام نتایج پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور از طریق  بررسی های علمی و  میدانی درخوریات، تصمیم گیری نهایی اتخاذ می شود.

 

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۲۰:۳۰
تعداد کلیک: ۴۵۲

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
 
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *  
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500