تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

مدیرکل شیلات خوزستان تاکید کرد ؛ هدفگذاری شیلات بر روی تقویت بازارهای داخلی آبزیان
رئیس سازمان شیلات ایران از تخصیص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سه اسلکه صیادی در خوزستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، نبی‌اله خون‌میرزایی در سیزدهمین نشست ستاد توسعه شیلات خوزستان که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: استان خوزستان از رتبه نخست آبزی پروری برخوردار است و از این نظر دارای جایگاه بسیار ویژهای است.
وی افزود: توانایی در تنوع تولید محصولات در مزارع آبزی‌پروی خوزستان دارای اهمیت بسیار بالایی است و این موضوع، جایگاه خوزستان را در کشور بسیار مهم کرده است.
رئیس سازمان شیلات ایران ادامه داد: خوزستان با توجه به فعالیت‌های صید و صیادی که از گذشته در آن انجام شده است، جایگاه بسیار ویژه‌ای در شیلات کشور دارد که باید به این مهم توجه جدی شود و از این ظرفیت خوزستان به خوبی استفاده کرد.
خون‌میرزایی در خصوص تامین نهاده‌های آبزی‌پروری اذعان داشت: سازمان شیلات کشور در تامین نهاده‌های مورد نیاز آبزی‌پروری در خوزستان و تامین تسهیلات پیش‌بینی شده در قانون، برنامه را عهده‌دار است و در تلاش برای رفع مشکلات آبزی‌پروی خوزستان هستیم.
وی گفت: برای تکمیل اسکله‌های صیادی آبادان، شادگان و هندیجان در سال ۱۴۰۰، ۳۰ میلیارد تومان از سوی سازمان شیلات کشور به استان خوزستان تخصیص داده خواهد شد تا شاهد تکمیل این طرح‌های شیلاتی باشیم.
رئیس سازمان شیلات ایران افزود: برای اسکله صیادی جزیره مینو در خرمشهر نیز پس از تکمیل مطالعات، در شش ماه دوم سال ۱۴۰۰ اعتبار لازم برای کلنگزنی و اجرای آن تامین خواهد شد.
 * واحدهای آبزی پروری آثار مخرب زیست محیطی ندارند
استاندار خوزستان در ادامه این نشست گفت: اداره‌کل شیلات خوزستان باید یک الگوی جدید برای صادرات در نظر بگیرد و نوع ماهی‌هایی که پرورش داده می‌شوند از نظر کیفی مناسب صادرات باشد تا بتوان بازار مناسبی برای این محصولات پیدا کرد.
قاسم سلیمانی‌دشتکی، با تاکید بر لزوم همکاری با تولیدکنندگان در حوزه آبزی‌پروری اظهار کرد: وضع اشتغال و تولید در خوزستان مناسب نیست و معضلات اجتماعی در استان بیداد می‌کند؛ در این شرایط، مسئولان باید با سعه صدر مشکلات را حل کنند.
وی افزود: در حالی که آثار فعالیت پتروشیمی‌ها، گازهای نفتی و مشکلات زیست محیطی فراوانی در استان خوزستان وجود دارد، فعالیت واحدهای پرورش ماهی و میگو در مقابل آن‌ها چندان آثار مخرب زیست محیطی ندارد و در این زمینه مسائل باید توسط سازمان حفاظت محیط زیست با سعه صدر حل شود.
استاندار خوزستان گفت: قرار است پشت سد مارون به صورت پایلوت مجوز پرورش ماهی در قفس برای پرورش حدود یک هزار و ۲۰۰ تن ماهی صادر شود تا پرورش ماهی در قفس در استان خوزستان مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت خوب بودن نتایج، این طرح به صورت جدی‌تری در دیگر سدهای خوزستان نیز دنبال شود.
سلیمانی‌دشتکی خاطرنشان کرد: این طرح پس از حدود دو ماه انجام کار پژوهشی، به مزایده گذاشته خواهد شد. البته طرح برای سد کارون ۴ نیز اجرایی خواهد شد اما به این شرط که از آب سد کارون ۴ به عنوان آب شرب استفاده شود، دیگر از این سد برای پرورش ماهی استفاده نشود.
*  تبعات کرونا بر صادرات آبزیان خوزستان 
مدیرکل شیلات خوزستان نیز در ادامه این نشست گفت: بسته بودن مرزها به دلیل شیوع کرونا، صادرات آبزیان از خوزستان را تحت تاثیر قرار داده و مشکلاتی برای این بخش به وجود آورده است که با پیگیری‌های انجام‌شده قرار است مازاد تولیدات صادرنشده را در بازار داخلی عرضه کنیم.
فتح اله ابوعلی با اشاره به تخلفات صید و صیادی در خوزستان عنوان کرد: اخیرا در بحث تخلفات صید و صیادی، با مشکلاتی در شهرستان‌های ساحلی خوزستان مواجه شده‌ایم که با توافقات انجام‌شده قرار است فرمانداران و شورای تامین شهرستان‌ها به صورت جدی با متخلفان صید و صیادی برخورد کنند.
وی ادامه داد: قرار است معاونت امور اقتصادی استانداری خوزستان و اداره‌کل شیلات با برگزاری جلساتی با شرکت‌های بزرگ و برخی دستگاه‌های نظامی و انتظامی، هماهنگی‌هایی انجام دهند تا در جیره غذایی که برای کارمندان این بخش‌ها استفاده می‌شود از تولیدات آبزیان استان خوزستان استفاده شود.
مدیرکل شیلات خوزستان، همچنین در پایان گفت: خوزستان در مقام اول آبزی‌پروری کشور قرار دارد و با سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در خوزستان، این روند در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت و خوزستان در جایگاه اول تولید آبزیان کشور باقی خواهد ماند.

تصاویر مرتبط

 

۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۲۰:۰۰
تعداد کلیک: ۴۲۴

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500