تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

مدیرکل شیلات استان : صید ماهی حلوا سفید در خوزستان ممنوع شد
مدیرکل شیلات خوزستان، از آغاز ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید، در صیدگاه های استان از تاریخ 11 خرداد سال جاری، تا اطلاع ثانوی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، فتح اله ابوعلی، ضمن اعلام این خبر گفت: براساس تحقیقات علمی انجام شده توسط پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور و تصمیم کمیته مدیریت صید استان خوزستان، به دلیل فصل تخم ریزی این گونه آبزی دریایی باارزش و حفاظت از ذخایر آبزیان، از تاریخ ۱۱ خرداد سال جاری تا اطلاع ثانوی، صید ماهی حلوا سفید در صیدگاه های استان ممنوع اعلام می شود.

وی افزود: جهت هماهنگی های بیشتر و اطلاع رسانی دقیق صیادان، از تاریخ اول خرداد نیز صدور مجوز صید برای گونه مذکور در دفاتر صدور مجوز ممنوع اعلام شده بود.

 مدیرکل شیلات خوزستان، خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده صید این ماهی ارزشمند در صیدگاه های استان، با متخلفان برخورد شده و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

ابوعلی یادآور شد: یک هزار و ۶۹۸ فروند شناور لنج و قایق صیادی در ۱۰ بندر و ۷ صیدگاه خوزستان، به فعالیت صیادی مشغول هستند و معیشت ۴۰ هزار نفر در استان از این طریق تامین می شود.

گفتنی است، حلوا سفید از ممتازترین و گران قیمت ترین ماهی های جنوب محسوب می شود؛ این ماهی از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است و در جهان مشتریان فراوانی دارد و در جنوب کشور به زُبِیدی معروف است.

۱۰ خرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۳۰
تعداد کلیک: ۴۴۰

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
 
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *  
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500