تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

مدیر کل شیلات خوزستان خبر داد ؛ رهاسازی ۵۳۰ هزار بچه ماهی بومی در منابع آبی دزفول و گتوند
مدیر کل شیلات خوزستان، از رهاسازی در مجموع ۵۳۰ هزار قطعه بچه ماهی بومی در منابع آبی شهرستان دزفول و گتوند خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، ابوعلی در این رابطه گفت: طی مراسماتی جداگانه ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی بومی گونه عنزه، گطان و برزم با میانگین وزنی یک و نیم گرم در رودخانه دز (پارک علی کله) و ۳۳۰ هزار قطعه نیز در دریاچه سد تنظیمی شهرستان گتوند رهاسازی شد.

وی در ادامه افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴ میلیون قطعه بچه ماهی بومی در منابع آبی استان خوزستان رهاسازی شده است.

مدیرکل شیلات خوزستان، هدف از بازسازی ذخایر آبزیان را حفظ ذخایر ماهیان با ارزش ژنتیکی بومی در منابع آبی، افزایش تولید، بهبود اکوسیستم آبی، ایجاد اشتغال پایدار برای افراد بومی و بهبود معیشت آنها، رونق صنعت توریسم، گردشگری، ماهیگیری تفریحی و جلوگیری از مهاجرت افراد محلی به شهر‌ها برشمرد.

ابوعلی، با اشاره به تنش های آبی امسال گفت: برای جبران خسارت ناشی از تلفات ماهی و آسیبی که به ذخایر آب‌های داخلی وارد شده، تا پایان سال باید حدود ۳۹ میلیون قطعه بچه ماهی رهاسازی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عملیات رهاسازی بچه ماهیان بومی، هر ساله از خرداد ماه، آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد و سعی ما بر این است که در کلیه منابع آبی استان این طرح اجرایی شود.

گفتنی است، در این مراسم، رییس بازرسی و ارزیابی عملکرد شیلات استان، روسای ادارات شیلات و حفاظت محیط زیست شهرستان ها، مقامات محلی و جمعی از اهالی منطقه حضور داشتند.

تصاویر مرتبط

۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ۲۰:۰۰
تعداد کلیک: ۳۸۰

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500