تغییر اندازه فونت:
 

اخبار

عملکرد ۶ ماهه یگان حفاظت منابع آبزی شیلات خوزستان تشریح شد ؛ توقیف 220 شناورصیادی و معرفی بیش از یک هزار متخلف به مراجع قضایی
مدیر کل شیلات خوزستان، از توقیف 220 شناور صیادی متخلف و فاقد هویت و معرفی یک هزار و 19 نفر به مراجع قضایی، طی 6 ماهه نخست سال جاری، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان، فتح اله ابوعلی در تشریح اقدامات یگان حفاظت منابع آبزی شیلات استان از ابتدای سال جاری تاکنون، گفت: با اجرای عملیات های متعدد، گشت زنی های دریایی و ساحلی و همچنین بهره گیری از ظرفیت نیروهای دریابانی شهرستان های ماهشهر، آبادان، شادگان و با تعامل سازنده و اجرای طرح دریابست در فصل ممنوعیت صید 220 شناورصیادی متخلف و فاقد هویت شناسایی و توقیف شدند.

وی افزود: طی 6 ماهه اخیر، 566 نفر ساعت گشت دریایی انجام شده که 141 فروند قایق و 79 فروند لنج توقیف شده است و در جریان بازرسی از این شناورها، مقدار 16تن و 265 کیلوگرم انواع ماهی و 10 تن و 565 کیلوگرم میگو کشف و ضبط شد.

مدیر کل شیلات خوزستان، به سایر کشفیات در جریان بازرسی شناورها اشاره نمود و ادامه داد: 244 طاقه تورگوشگیر، 289عدد لنگر، 125 طاقه تور ترال و 12 دستگاه خودرو نیز ثبت و ضبط شدند.

این مقام مسئول، تعداد صیادان متخلف معرفی شده به مراجع قضایی را یک هزار و 19 نفر اعلام کرد و متذکر شد: در صورت تکرار تخلفات، این اداره کل با همکاری سازمان شیلات ایران به ناچار نسبت به ابطال مجوز یا پروانه صید افراد با سابقه اقدام می نماید و ضمنا افراد متخلف علاوه بر معرفی به مراجع قضایی از طریق کمیسیون تخلفات صیادی استان نیز طبق تخلف صورت گرفته اعمال محرومیت دریایی خواهند شد.

ابوعلی، با بیان اینکه میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل، روند افزایشی داشته است و این موضوع حاکی از آن است که مجازات های اعمال شده بازدارنده و کافی نیست.

مدیر کل شیلات خوزستان، بیان کرد: علی رغم وجود مشکلات و کمبودها به ویژه نیروی انسانی و سوخت شناوری عملکرد یگان حفاظت منابع آبزی شیلات خوزستان در راستای انجام رسالت ذاتی خود ستودنی و  قابل تقدیر است.

۲۰ مهر ۱۴۰۰ ۱۲:۴۷
تعداد کلیک: ۴۰۸

برچسب : شیلات

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده : *
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500